حمله هوایی نیرو‌های خلیفه حفتر به شهر غریان لیبی

بنابر گزارش رسانه‌های محلی، نیرو‌های خلیفه حفتر به منظور پس‌گیری شهر غریان لیبی از دست نیرو‌های دولتی حملات هوایی سنگینی را در منطقه انجام دادند.

حمله هوایی نیرو‌های خلیفه حفتر به شهر غریان لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تلوزیون «الحدث» امروز صبح گزارش داد نیرو‌های تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر، موسوم به ارتش ملی لیبی، حملات هوایی سنگینی را در شهر غریان به منظور پس‌گیری کنترل این شهر از دست نیرو‌های ارتش وفاق ملی که از حمایت سازمان ملل برخوردار هستند انجام دادند.

بنابر گزارش رسانه‌ها، نیرو‌های خلیفه حفتر منتظر ورود نیرو‌های زمینی خود به منطقه هستند و پیش‌بینی می‌شود در ساعات آینده درگیری‌های شدیدی میان دو طرف به وجود آید.

عملیات نیرو‌های حفتر برای پس گرفتن شهر غریان از دست ارتش وفاق ملی از اوایل هفته جاری آغاز شده است. این شهر پس از حمله نیرو‌های حفتر به طرابلس به دست آن‌ها افتاده بود که با حملات تلافی‌جویانه ارتش وفاق ملی آزاد شد.

از سال ۲۰۱۱ که معمر قذافی در لیبی کشته شد، یک دولت واحد و منسجم در این کشور تشکیل نشده و وضع امنیتی و سیاسی آن دچار تنش بوده است. بعد از قذافی، لیبی میان دو دولت تقسیم شد: بخش شرقی از سوی مجلسی که در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، کنترل می‌شود و ارتش ملی لیبی به ریاست ژنرال خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کند؛ در حالی که دولت وفاق ملی که در طرابلس حضور دارد و تحت حمایت سازمان ملل متحد است کنترل قسمت‌های غربی لیبی را بر عهده دارد.

اما اوضاع در این کشور آفریقایی از اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی به شدت آشفته شد؛ زیرا نیرو‌های خلیفه حفتر با این ادعا که می‌خواهند طرابلس را از دست «تروریست‌ها» (نیرو‌های دولت وفاق ملی) نجات دهند رهسپار پایتخت لیبی شدند. در این نبرد آن‌ها موفق شدند کنترل دو شهر «سورمن» و «غریان» را در دست گیرند. در مقابل، نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی در هفتم آوریل توانستند غریان را پس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار