مهم‌ترین حوادث امروز (نوزدهم تیر سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

از مشتری مزاحمی که برادر شوهر شاکی از آب درآمد تا تشدید برخورد با خودرو‌های شوتیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز ( چهارشنبه نوزدهم تیر سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مشتری مزاحمی که برادر شوهر شاکی از آب درآمد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی عامل مزاحمت اینستاگرامی خبرداد و گفت: طرح موضوع از سوی این خانم، برخورد عقلانی همسرش و پیگیری پلیس فتا در این پرونده موجب پایان یافتن این اهانت اینترنتی شد.

سرهنگ مهدی قاسمی درتشریح این پرونده قضایی گفت: چندی قبل شاکی پرونده با مراجعه به پلیس فتا برای رهایی از پیام‌های توهین‌آمیز دریافتی از پروفایلی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرد.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی پرونده و بررسی پروفایل متهم و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم با استفاده از بستر شبکه‌اجتماعی اینستاگرام و ارسال کامنت‌هایی که در زیر هر پُست شاکی پرونده را مورد تمسخر و بی احترامی قرار داده و اقدام به توهین به وی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: کارشناسان این پلیس جهت مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده، تحقیقات گسترده را آغاز کردند که در نهایت مشخص شد شاکی پرونده برای فروش بیشتر اجناس مغازه از طریق تبلیغات مارکتینگ اقدام به تبلیغ اجناس نموده که زیر هر پُستی که در این صفحه بارگزاری مینماید شخصی ناشناس وی را مورد اهانت قرار داده و موجب شده که وجهه اجتماعی شاکی در میان فالوور‌ها و خانواده‌اش مخدوش گردد.

سرهنگ قاسمی در ادامه به اهانت‌های فرد مذکور برای رسیدن به اهداف خود اشاره داشت و گفت: این مجرم سایبری با ترفند‌ها و پوشش‌های خاص اقدام به پنهان سازی هویت خود کرده کرده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و اقدامات تخصصی و نحوه عملکرد وی در شبکه‌های اجتماعی، این فرد را مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقامات قضایی احضار گردید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در راستای انگیزه این بزه‌کار اینترنتی گفت: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و خود را برادرشوهر شاکی معرفی و انگیزه‌اش را مخالفت با اشتغال شاکی بیان نمود که در نهایت متهم جهت تصمیم گیری قضایی به دادسرا معرفی گردید.

وی با بیان اینکه تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آن‌ها در فضای مجازی و اهانت و نشر اکاذیب نسبت به دیگر کاربران جرم است، گفت: این موارد از نظر قانون‌گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ قاسمی در انتها با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

توقیف محموله بزرگ ۱۷۰ میلیاردی قاچاق در عسلویه

فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات مشترک پلیس آگاهی و دریابانی شهرستان عسلویه از یک شناور ۲۵۰۰ دستگاه ماینر و ۳۰۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق کشف شد.

سردار خلیل واعظی، بیان داشت: در پی هماهنگی عملیاتی پلیس آگاهی شهرستان عسلویه و دریابانی، یک دستگاه شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های عسلویه توقیف شد.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شده است و تلاش برای دستگیری سایر افراد مرتبط با این موضوع ادامه دارد، عنوان داشت: در بازرسی از این شناور ۲۵۰۰ دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) و ۳۰۰ دستگاه تلفن همراه هوشمند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش مالی این محموله قاچاق که از کشور امارات بارگیری شده بود بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته سردار واعظی از ابتدای سال جاری تا کنون پلیس استان بوشهر بیش از ۳۳۰۰ دستگاه ماینر در نقاظ مختلف استان کشف کرده است.

توقیف پراید با ۹۲ کیلو حشیش در دیلم

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از کشف ۹۲ کیلو حشیش از یک دستگاه خودرسواری پراید در شهرستان دیلم خبر داد. 

سرهنگ  عبدالرضا شبانی افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر مرکز استان با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان‌های گناوه و دیلم در یک عملیات مشترک، موفق شدند یک محموله ۹۲ کیلویی حشیش را توقیف کنند.

وی گفت: ماموران پلیس به مدت چندین شبانه روز با انجام اقدامات اطلاعاتی یک سوداگر مرگ را که قصد داشت یک محموله حشیش را از یکی از شهرستان‌های استان فارس تهیه و به استان خوزستان انتقال دهد شناسایی کنند.

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر استان بوشهر  با اشاره به اینکه خودرو متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از مسیر‌های مواصلاتی شهرستان دیلم متوقف شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۹۲ کیلوگرم حشیش که به صورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف شد

سرهنگ شبانی بیان داشت: در این عملیات یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

تشدید برخورد با خودرو‌های شوتی

در پی درخواست رئیس پلیس راه استان، دادستان استان بوشهر خواستار برخورد جدی کلیه دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی استان با خودرو‌های شوتی شد.

علی حسن پوردادستان مرکز استان بوشهر عنوان کرد: خودرو‌های به اصطلاح شوتی که غالبا حامل کالای قاچاق بوده و با سرعت بالا بدون هرگونه ملاحظه و رعایت جوانب احتیاط تردد می‌کنند موجبات تصادف، فوت و صدمات بدنی برای خود و دیگران می‌شوند.

وی تاکید کرد: از آنجا که این خودرو‌ها به منظور عدم شناسایی اقدام به دستکاری و تغییر پلاک و یا برداشتن پلاک خودرو خود می‌کنند، به منظور پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث و برخورد با جرایم مشهود برخورد شدید با اینگونه خودرو‌ها در دستور کار کلیه دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی سراسر استان قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.