فاصله ۵ امتیازی بایدن با نامزد زن دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد فاصله میان نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخایات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا با نامزد‌های زن این حزب در حال کم شدن است.

نظرسنجی: فاصله ۵ امتیازی بایدن با نامزد دموکرات زنبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نامزد‌های زن حزب دموکرات با پشت سر گذاشتن گزینه‌های اصلی در حال کم کردن فاصله شان با جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هستند.

نظرسنجی مشترک پایگاه اکونومیست و «یوگاو» که نتایج آن روز گذشته [چهارشنبه] منتشر شد نشان می‌دهد الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و کاملا هریس، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا با کنار زدن برنی سندرز، سناتور ورمونت، روز به روز فاصله خود را با جو بایدن کمتر می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی، جو بایدن با ۲۲ درصد آراء بالاترین بخت را نسبت به سایر نامزد‌های حزب دموکرات دارد. با این حال، گفته می‌شود سطح محبوبیت او طی ماه‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته است. الیزابت وارن، دیگر نامزد دموکرات با کسب ۱۷ درصد آراء، در جایگاه دوم قرار دارد. فاصله او با بایدن فقط ۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود مناظرات انتخاباتی موفق ممکن است او را به نامزد پیشتاز حزب دموکرات تبدیل کند.

کاملا هریس که در مناظره انتخاباتی با بایدن بسیار موفق عمل کرده بود، با ۱۴ درصد آراء از بخت خوبی برای پشت سر گذاشتن سایر نامزد‌ها برخوردار است.

سندرز که در نخستین نظرسنجی‌ها اغلب در جایگاه دوم پس از جو بایدن قرار داشت در حال حاضر، با ۱۱ درصد آراء به رتبه چهارم سقوط کرده است. او برای بازگشت به موقعیت پیشین خود باید موضوعات جدیدی را جایگزین وعده‌های انتخاباتی تکراری و پیشین خود کند.

نتایج نظرسنجی‌هایی که پس از آخرین مناظره دور اول منتشر شد حاکی از افزایش محبوبیت الیزابت وارن و کاملا هریس است. نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک از کاهش ۸ درصدی بخت بایدن و پیشتازی هریس و وارن خبر داد. نظرسنجی شبکه سی ان ان نیز نتایج مشابهی داشت.

نظرسنجی اکونومیست و یوگاو در بازه زمانی ۷ تا ۹ ژوئیه و با حاشیه خطای ۲.۶ انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار