اهدا خون ۱۱۴ نفر از مردم شهرستان عجب شیر به بیماران نیازمند

مدیر شبکه بهداشت و درمان عجب شیر گفت: به مناسبت دهه کرامت مردم خونگرم و نوع دوست شهرستان عجب شیر ۱۱۴ کیسه خون برای نیازمندان و بیماران اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمید حیدرپور، با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در این شهرستان گفت: هر زمان که برای اهدای خون فراخوان داده می‌شود، مردم با رغبت در این اقدام خداپسندانه شرکت می‌کنند.

وی گفت: استقبال مردم این شهرستان در اقدامات بشردوستانه به ویژه اهدای خون به نیازمندان به فرآورده‌های خونی خوب بوده و قابل قدردانی است.

حیدرپور با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه ثابت اهدای خون در این شهرستان، گفت: بیش از ۱۴۰ نفر با مراجعه به محل خون‌گیری آمادگی خود را برای اهدای خون اعلام کردند که از این تعداد ۱۱۴ نفر با توجه به شرایط خون توانستند اهدا کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عجب‌شیر ادامه داد: خون اهدایی در عجب‌شیر برای پالایش و تبدیل به انواع پلاکت خونی به مرکز استان ارسال شده و سپس در اختیار واحد‌های درمانی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به استقبال روستائیان این شهرستان از این اقدام خیرخواهانه اظهار داشت: اگر محدودیت فنی برای گروه انتقال خون سیار نبود و مدت زمان بیشتری در این شهرستان حضور داشتند، به طور مسلم تعداد بیشتری برای اهدای خون مراجعه می‌کردند

وی با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد پایگاه انتقال خون است افزود: در صورت ایجاد پایگاه انتقال خون ثابت بسیاری از مشکلات اهدای خون در عجب‌شیر در راستای تامین نیاز‌های خونی نیازمندان رفع می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

مردم شهرستان عجب شیر به بیماران نیازمند خون اهدا کردند

برچسب ها: درمان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار