۵ ماسک طبیعی برای ترمیم موهای آسیب دیده +فرمول خانگی تقویت مو

برای ترمیم موهای آسیب دیده سر می‌توان از ماسک‌های طبیعی و در دسترس استفاده کرد ماسک‌هایی که توسط مواد معدنی و غذایی درست می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، موی سر همواره در معرض انواع مشکلات و بیماری‌هایی همچون ریزش مو، انواع موخوره و سوختگی ریشه مو قرار می‌گیرد اما به کمک برخی از ماسک‌های طبیعی می‌توان در کوتاه ترین زمان ممکن موی آسیب دیده را درمان کرد و آن را مورد تقویت قرار داد در اینجا به معرفی برخی از ماسک‌های موثری که می‌توانند موی آسیب دیده را درمان کنند می‌پردازیم.

ماسک زیتون و آووکادو

زیتون امگا ۳ و چربی‌های مفید زیادی دارد که می‌تواند به رشد موی سر، درخشندگی و مقاومت آن کمک کند، همچنین در آووکادو آمینواسید و پروتئین‌هایی زیادی به کار رفته است که می‌تواند موجب درخشندگی و تقویت پیاز موی سر شود، برای درست کردن این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری آووکادو له شده را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را به مدت ۳۰ دقیقه رووی سر خود قرار دهید.

۵ماسک طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده +دستورالعمل ترکیب مواد معدنی با یکدیگر

ماسک تخم مرغ، عسل و سس مایونز

سس مایونز برای رشد مو بسیار موثر است و به دلیل اسیدهای چربی که در آن به کار رفته است مو شفاف می‌شود از سویی دیگر تخم مرغ هم می‌تواند سبب محکم شدن تارهای موی سر شود؛ برای درست کردن این ماسک کافی است یک تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوط  و سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را به محلول خود اضافه کنید. قرار دادن این ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی موی سر می‌تواند مشکل شما را برطرف کند.

۵ماسک طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده +دستورالعمل ترکیب مواد معدنی با یکدیگر

ماسک روغن نارگیل و عسل

این ماسک برای افرادی که دارای موهای معمولی هستند بسیار مناسب است، نارگیل از موهای سر محافظت می کند و پروتئین مو را تقویت می‌کند، همچنین در روغن نارگیل ویتامین ای و آنتی اکسیدان که هر دو برای تقویت مو مناسب هستند وجود دارد.

برای درست کردن این ماسک باید ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه موهای خود را با آن ماساژ دهید.

۵ماسک طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده +دستورالعمل ترکیب مواد معدنی با یکدیگر 

ماسک سرکه سیب، عسل و لیمو

اگر شما دارای موهای چرب هستید آب لیمو ترش بهترین گزینه برای درمان موی سرتان است، همچنین در سرکه سیب هم اسیدهای مناسبی به کار رفته است که می‌تواند تمام چربی موی سر شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بشوید.

برای درست کردن این ماسک باید یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک لیمو مخلوط و سپس یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه ماسک را روی سر خود قرار دهید.۵ماسک طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده +دستورالعمل ترکیب مواد معدنی با یکدیگر

ماسک  زرده  تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و آمینواسید است که می‌تواند به رشد موهای سر شما کمک کند، مخلوط کردن دو زرده تخم مرغ با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون می‌تواند سبب شفاف شدن موی سر شما شود.

۵ماسک طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده +دستورالعمل ترکیب مواد معدنی با یکدیگر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار