آزادراه پل زال، مورموری به چیلات ساخته می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور از اعلام آمادگی ۴ بانک و سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای آزادراه پل زال، مورموری به چیلات در ایلام خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حمید پور محمدی عصر امروز در نشست هیئت اقتصادی که به ایلام سفر کرده است اظهار داشت: آزادراه پل زال، مورموری به چیلات در ایلام با مشارکت ۴ بانک و بانک و سازمان برنامه و بودجه کشور ساخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص ۳۰ میلیارد برای کمک به پروژه ایلام به مهران و ۸۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام را از اهداف سفر هیئت اقتصادی به استان ایلام عنوان کرد و گفت: این نشست مهم در بصورت عملیاتی در جهت رفع محرومیت برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که صندوق توسعه ملی در عمل بیشترین منابع را به مناطق محروم از جمله ایلام اختصاصی داده است، افزود: در زمینه درآمد سرانه استان نیز بایست گفت که این استان نسبت به کشور بسیار پایین است و این موضوع سبب مهاجرت مردم این استان شده است.

پور محمدی اظهارداشت: پایین بودن بهره‌وری در ایلام با توجه به امکانات موجود یکی از مشکلات استان است، بنابراین باید مردم ایلام مورد توجه ویژه قرار گیردند؛ مهمترین بحث هم تولید و اشتغال است.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی‌های شخصیتی مردم ایلام از بعد میهمان نوازی و ایثارگری در دوران دفاع مقدس شاخص و برجسته است.
وی افزود؛ این عامل سبب شده است که در ایام اربعین ظرفیت‌های این استان به موتور محرکه در جهت توسعه‌ی و افزایش درآمد خانواده‌ها تبدیل شود.

پورمحمدی در ادامه خاطر نشان کرد: تقویت درآمد‌ها و مهار آب‌ها در کشاورزی بسیار موثر است، همچنین وفور منابع انرژِی می‌تواند در حوزه‌ی صنعتی اشتغال فراوانی در ایلام ایجاد کند.

وی ادامه داد: سهم این استان از تولید ناخالص حدود ۵ درصد است که عموما در حوزه‌ی کشاورزی است، بنابراین با روش‌های نوین کشاورزی و مکانیزه شدن می‌تواند اشتغال ایجاد شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه بودجه تصریح کرد: اولین پروژه مهم استان راه ایلام به مهران است، اگر سه قطعه‌ی باقی مانده به سرعت اجرایی شود، ۳۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و برای باز شدن گلوگاه‌های مسیر کربلا از ایلام به مهران در سه موقعیت این مبلغ اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی ایلام هم خاطر نشان کرد: ما اعتبارات را صد در صد تخصیص می‌دهیم اگر پیمانکار متعهد شود تا پایان سال کار را به اتمام برساند ۸۰ میلیارد تومان را تخصیص خواهیم داد.

این مقام مسئول در پایان به پروژه‌ی بسیار مهمی، چون آزاد راه پل زال به دهلران اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن این ابر پروژه نیاز است و در این زمینه ۴ بانک به همراه سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام آمادگی کرده اند که در این پروژه مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: وجود چنین پروژه‌هایی باعث توسعه استان خواهد شد و البته بایست در اجرای پروژه‌های استان همانطور که استاندار محترم ایلام به درستی تاکید داشتند توجیه و نگاه ملی داشت.

انتهای پیام/پ

 

اجرای آزادراه پل زال، مورموری به چیلات در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.