پاریس: به حفظ امنیت و ثبات در تنگه هرمز پایبندیم

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور به حفظ امنیت، ثبات و آزادی دریانوردی بین المللی در تنگه هرمز پایبند است.

پاریس: به حفظ امنیت و ثبات در تنگه هرمز پایبندیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، العربیه، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: «به حفظ امنیت، ثبات و آزادی دریانوردی بین المللی در تنگه هرمز پایبند هستیم.»

این در حالی است که برخی منابع محلی در جبل‌الطارق اعلام کردند پلیس محلی این منطقه تحت حمایت انگلیس برای تحقیقات بیشتر ناخدا و کاپیتان و افسر ارشد نفت‌کش توقیف‌شده را بازداشت کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی افزود سخنگوی پلیس جبل‌الطارق روز پنج‌شنبه همه اسناد و دستگاه‌های الکترونیکی موجود در نفت‌کش را هم مصادره کرده و این نفت‌کش برای تحقیقات بیشتر همچنان در بازداشت خواهد بود.

مقامات دولت محلی جبل الطارق پنج‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای با اعلام توقیف یک نفتکش مدعی شدند که بر اساس شواهد، نفتکش گرِیس-١ حامل نفت ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است. این نفتکش در اختیار نیرو‌های پلیس و مقامات گمرک است و همه ۲۸ خدمه هم‌اکنون روی عرشه نفت‌کش قرار دارند و بیشتر از کشور‌های هند، پاکستان و اوکراین هستند.

جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا نفتکش حامل محموله نفتی ایران را در منطقه جبل‌الطارق توقیف کرده است. او گفت: از آنجایی که این نفتکش ظاهراً در آب‌های اسپانیا توقیف شده، مادرید در حال بررسی این موضوع است که آیا این حادثه حاکمیت اسپانیا را تحت تأثیر قرار داده است یا خیر.

توقیف این نفتکش در نزدیکی جبل الطارق -از مناطق تحت حاکمیت انگلیس- رخ داده، اما اسپانیا حاکمیت انگلیس بر آب‌های جبل‌الطارق را به رسمیت نمی‌شناسد.

«نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» به عنوان دلیل اصلی توقیف این نفت‌کش اعلام شده است.

در پی توقیف غیر قانونی این نفتکش، وزارت خارجه کشورمان سفیر انگلیس در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید تهران به او شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نکته
۲۲:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
به حفظ امنیت تنگه جبل الطارق چی پایبندی؟
آخرین اخبار