ضرورت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری تبریز در خصوص ۲۱ تیرماه روز بدون نایلکس گفت: این روز فرصتی مهم برای حفظ محیط زیست

ضرورت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خریدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری تبریز در خصوص این روز گفت: هرچه استفاده شهروندان از مواد پلاستیکی و نایلکس کمتر شود آلودگی‌های زیست محیطی نیز کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید ضروری است، ادامه داد: خرید کالا‌هایی با کمترین پلاستیک، فعالیت‌های داوطلبانه برای تمیزکردن مناظر طبیعی، رودخانه‌ها و سواحل از پلاستیک از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان با انجام آن‌ها به محیط زیست و طبیعت پیرامون کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ طبیعت و کاهش استفاده از نایلکس از خودمان شروع کنیم، گفت: نباید فراموش کرد که درگذشته این کشور، استفاده از پاکت کاغذی و زنبیل جهت حمل میوه و دیگر مواد مرسوم بوده است و حال نیز می‌توان این رسم را تازه کرد تا جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری تبریز ابراز داشت: دفن پلاستیک‌ها به معنای محو شدن یا نابودی مواد سمی ان‌ها نیست بلکه آن‌ها را وارد زنجیره غذایی می‌کند.

اصغری گفت: شهروندان باید تلاش کنند تا با جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای کیسه‌های پلاستیکی فرهنگ کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را در خود نهادینه کنند.

 

انتهای پیام/

استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار