طرح پیشنهادی دموکرات‌ها برای کاهش ۱۷ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طرحی را به رأی خواهد گذاشت که در صورت تصویب تغییراتی در بودجه دفاعی دولت ترامپ ایجاد می‌شود.

طرح پیشنهادی دموکرات‌ها برای کاهش ۱۷ میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان  آمریکا قصد دارد روز جمعه لایحه کاهش بودجه دفاعی این کشور را به رأی بگذارد.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، در صورت تصویب این طرح مجلس نمایندگان، بیش از ۱۷ میلیارد دلار از لایحه بودجه دفاعی ۷۵۰ میلیارد دلاری دولت ترامپ کم می‌شود. با این حال برخی اعتقاد دارند علی‌رغم این کاهش، بودجه دفاعی کاخ سفید برای عملیات‌های برون‌مرزی ارتش آمریکا همچنان به اندازه کافی زیاد است.

 نمایندگان دموکرات با این طرح همچنین می‌خواهند انتقال هر گونه زندانی جدید به زندان گوانتانامو را ممنوع و درخواست ۸۸ میلیون دلاری دولت ترامپ برای ساخت زندان جدید در این پایگاه را رد کنند. بر اساس این طرح همچنین قانون ممنوعیت انتقال زندانیان گوانتانامو به خاک آمریکا نیز لغو می‌شود. این قانون کنگره در سال‌های اولیه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین در کنگره تصویب شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، دولت ترامپ قصد دارد هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را از بودجه دفاعی تأمین کند، اما در طرح پیشنهادی دموکرات‌های مجلس نمایندگان، ساخت این دیوار مرزی با بودجه دفاعی ممنوع  و همچنین تصمیم کاخ سفید برای استقرار زیردریایی‌های اتمی جدید نیز لغو می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران)  نیز طرحی که دونالد ترامپ را ملزم به اتمام حمایت نظامی از عملیات‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن می‌کند، به تصویب رساند.

این طرح با ۲۴۰ رأی موافق و ۱۸۵ رأی مخالف به تصویب رسید. این مجلس قرار است روز جمعه درباره طرح دیگری که ترامپ را از اقدام نظامی علیه ایران منع می‌کند نیز رأی‌گیری کند. حامیان این طرح پیش‌بینی می‌کنند این طرح به تصویب خواهد رسید. تصویب طرح‌های پیشنهادی دموکرات‌ها سطح جدیدی از مخالفت‌ها با سیاست خارجی ترامپ را در کنگره به نمایش می‌گذارند، جایی که نمایندگان دموکرات قصد دارند از اکثریت خود برای انتقاد از ترامپ استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار