احداث تصفیه خانه پساب در شهر انارک

شهردار انارک از احداث تصفیه خانه پساب با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال در شهر انارک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حسین سبحانی نسب شهردار انارک گفت: مراحل اجرای پروژه احداث تصفیه خانه پساب شهر در ۴فاز با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد انجام خواهد شد که فاز اول احداث سایت تصفیه خانه به مساحت ۱هکتار، فاز دوم انتقال آب تصفیه شده به مخزن که در شمال شرق ساخته خواهد شد که انتقال آب به وسیله لوله پلی اتیلن۱۲۵ ده اتمسفر به طول ۲۲۰۰متر صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در فاز سوم ذخیره آب در مخزن ۲ هزار مترمکعبی که همراه با آب استخراج شده پساب، آب موجود در چاه بی درچاه شهرداری نیز به آن اضافه و انتقال آب از مخزن به شبکه آب سطح شهر به صورت قطره‌ای در فاز چهار انجام می‌شود.

شهردار انارک اظهار کرد: طبق قرارداد منعقد شده با طراح وناظر پروژه، آب بدست آمده از تصفیه پساب به هیچ عنوان ضرری برای محیط زیست و درختان سطح شهر نخواهد داشت وهیچگونه آلودگی بوجود نمی‌آورد.

به گفته سبحانی، مقدار خروجی آب چاه بی درچاه گرچه مقدار آن کم است، اما آن آب هم به این آب پساب اضافه خواهد شد و هیچ گونه نگرانی زیست محیطی وجود ندارد.

سبحانی در ادامه افزود: در حال حاضر پساب شهر بر روی زمین‌های جنوب شهر رها شده که طی چند ماه اخیر با مشاهدات صورت گرفته، هم میکروب‌های آن به وسیله باد و خاک به داخل شهر انتقال داده می‌شود و هم اینکه تعداد زیادی حشرات موذی به داخل شهر هجوم آورده اند که باعث نگرانی مردم شهر شده بود اگرچه شهرداری به کمک آب‌های شهر انارک چندین بار سم پاشی را انجام داده، ولی چون آب در بستر زمین‌های جنوب شهر رها شده بود این مشکل اساسا حل نخواهد شد مگر اینکه تصفیه خانه اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تنها در دو نقطه از کشور اجرا شده بیان کرد: معتقدیم بعد از احداث این پروژه، به هیچ عنوان مشکل زیست محیطی نخواهیم داشت و آب مورد نیاز جهت احیای فضای سبز و باغات ناروسینه را فراهم خواهیم کرد.

شهردار انارک گفت: استاندارد مورد نیازصرفا جهت درختان مثمر و غیر مثمر و در هیچگونه مصارف دیگر کشاورزی استفاده نخواهد شد و چنانچه بارش‌های فصلی نیز به آن اضافه شود این آب حتی میتواند برای مصارف صنعتی همشهریان نیز قرار گیرد.

سبحانی در پایان افزود: این پروژه یکی از چندین پروژه‌هایی است که به کمک اعضای شورای شهر انارک و کارکنان شهرداری اجرا خواهد شد و امید است به عنوان خدمات ماندگار شورای شهر وشهرداری در این بخش از میهن اسلامی به یادگار بماند.

انتهای پیام/ب

جزییات احداث تصفیه خانه پساب در شهر انارک

برچسب ها: استانداری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.