عملیات آبخیزداری در ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح‌های آبخیزداری در ۳۸۰ هزار هکتاراز اراضی استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،شیرزاد نجفی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح‌های آبخیزداری در ۳۸۰ هزار هکتاراز اراضی استان اختصاص یافته است.

 نجفی  با بیان اینکه امسال از محل صندوق توسعه ملی ۴۰ میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری استان اختصاص پیدا کرد، اظهار کرد: این اعتبار در ۳۸ حوزه آبخیز استان و در ۱۱ شهرستان و در مساحت ۳۸۰ هزار هکتار هزینه خواهد شد.

وی افزود: این طرح‌ها تنها شامل عملیات مکانیکی نیست بلکه عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی را نیز در برمی‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه عملیات آبخیزداری از آبشار طلایی خرم‌آباد، گندل گیلان بروجرد و جنوب رومشکان آغاز شده، عنوان کرد: در دیگر حوزه‌ها نیز عملیات آبخیزداری را اجرا خواهیم کرد، نکته دیگر اینکه در ۶ ماهه اول مقوله مکانیکی و ۶ ماه دوم عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نجفی گفت: در کنار این عملیات موضوع آموزش و ترویج به بهره‌برداران و افرادی که در حوزه‌های آبخیزداری زندگی می‌کنند، همچنین گشت‌های مستمر حفاظتی و مبارزه با بیماری‌های جنگلی و مرتعی جزو برنامه‌های ما است.

وی افزود: همچنین مجموعه اقدامات انجام شده توسط روابط عمومی مستندسازی و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: در صورت جذب اعتبار تخصیص پیداکرده اعتبار در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد، زیرا اعتبار سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل موفقیت در اجرای طرح‌های آبخیزداری افزایش یافت.

انتهای پیام/ر

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح‌های آبخیزداری  لرستان

برچسب ها: منابع طبیعی ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.