کشته و زخمی شدن حدود 400 غیر نظامی در افغانستان طی 10 روز گذشته

گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیر نظامیان افغانستان گزارش داد که طی 10 روز گذشته، حدود 400 غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده اند.

کشته و زخمی شدن حدود 400 غیر نظامی در افغانستان طی 10 روز گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیر نظامیان افغانستان گزارش داد که طی 10 روز گذشته، حدود 400 غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده اند.

به گزارش گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیر نظامیان، تلفات افراد غیر نظامی در این ماه در مقایسه با ماه های گذشته بیشترین آمار را داشته است.

عزیز احمد تسل، رئیس این نهاد گفت: در این مدت 80 غیر نظامی در رویدادهای مختلف امنیتی کشته و بیش از 300 نفر نیز مجروح شده اند که زنان و کودکان نیز در میان آنها قرار دارند.

تسل اظهار داشت: «این به تمام معنا عملی خلاف قانون جنگ است که متاسفانه هر دو طرف جنگ این کار را انجام می‌دهند، کشتار غیر نظامیان جنایت بشری است.»

وی افزود: «از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهیم تا از انجام چنین جنایتی دست بردارند تا مردم ما بتوانند زندگی راحت داشته باشند.»

به گفته رئیس گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیر نظامیان، این تلفات بیشتر بر اثر حملات انتحاری و انفجاری طالبان و حملات هوایی و شبانه نیروهای مشترک افغان و خارجی وارد گردیده است.

گفتنی است که طی دو هفته اخیر، شهرهای کابل و غزنی شاهد دو رویداد بزرگ تروریستی بود که در نتیجه آن ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار