40 زوج کرمانشاهی در همایش جشن ازدواج رضوی شرکت کرده و با اجازه امام رضا(ع) راهی خانه بخت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،برای دومین سال پیاپی در سطح کشور، تعداد 40 زوج کرمانشاهی شب گذشته در همایش جشن ازدواج رضوی شرکت کرده و با اجازه امام رضا(ع) راهی خانه بخت شدند.

قرائت خطبه عقد توسط خدام حرم رضوی در سایه‌سار بیرق متبرک امام رئوف انجام شد و این زوج‌ها زندگی خود را با توسل به امام هشتم آغاز کردند.

حجت‌الاسلام علی غفوری‌منش گفت: عقد به معنی گره‌ زدن است و قرائت خطبه عقد به معنی گره زدن و پیوند دو قلب با یکدیگر است و یکی از ویژگی‌های خواندن خطبه عقد محبت زوج‌ها در قلب یکدیگر است.

خادم آستان قدس رضوی گفت: برای رسیدن به آرامش در زندگی باید از بعضی مشکلات کوچک چشم‌پوشی کرد و چنانچه زندگی‌ها را همانگونه که برپایه مودت و محبت بنا شده ادامه یابد هیچگاه خانواده‌ها متزلزل نخواهد شد.

وی با خواندن حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص)، بیان کرد: چنانچه مردی به همسرش بگوید دوستت دارم هیچگاه این محبت از ذهن همسرش بیرون نمی‌رود، در واقع پیامبر با این جمله به مردم فهمانده که زن همواره در زندگی تشنه محبت و آرامش است.

رضافرخشاهی، رئیس کانون مهدویت در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن ازدواج رضوی ساده‌تر برگزارشدن مراسم ازدواج است که به نیت امام رضا(ع) همه هزینه‌های آرایشگاه، تالار عقد، عکاس و میزبانی شام آن به نیت امام رضا به عروس و دامادها هدیه داده شد .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری همایش جشن ازدواج رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.