جشنواره توانمندی‌های عشایر مشکین شهر برگزار شد

فرماندار مشکین شهر با اشاره به توانمندی گسترده عشایر این شهرستان برگزاری رویداد‌هایی از این دست را فرصتی جهت معرفی این توانمندی‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر صمدی، فرماندار مشکین شهر در مراسم اولین جشنواره توانمندی‌های عشایر مشکین شهر در منطقه گردشگری وله زیر با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در مشکین شهر برگزار می‌شود، گفت: تاکنون جشنواره عشایر در شهرستان بیله سوار برگزار می‌شد، اما با برگزاری جشنواره کوچ عشایر مغان، در این جشنواره توانمندی عشایر شهرستان معرفی می‌شود.

وی با تاکید به اینکه عشایر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... دارای توانمندی و پتانسیل قابل توجه هستند، اضافه کرد: امروز در ییلاقات سبلان شاهد سکونت عشایر غیور هستیم که جاذبه‌های گردشگری متعددی پیرامون زندگی آن‌ها دیده می‌شود.

در این مراسم نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز به قابلیت‌های متعدد عشایر اشاره کرد و خواستار حمایت از آن‌ها با اعطای تسهیلات ارزان شد.

ولی ملکی با بیان اینکه نقش عشایر در تولید محصولات دامی و لبنی استان غیر قابل انکار است، تصریح کرد: تنها وقفه‌ای کوتاه در این تولیدات اثرات سو در میزان کلی تولیدات دامی و لبنی دارد و به همین دلیل ضروری است نیازمندی‌های عشایر از جمله تسهیلات، آب و راه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عشایر به معنی واقعی کلمه در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ایفا می‌کنند و خود قادر به تامین نیازمندی‌ها از آلاچیق گرفته تا خوراک و پوشاکشان هستند و متاسفانه در گذشته این روند پررنگ‌تر از شرایط کنونی مشاهده می‌شد.

نمایند مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی برگزاری رویداد‌هایی مانند جشنواره عشایر را فرصتی جهت همپوشانی فعالیت دستگاه‌های دولتی، احصا مشکلات و رفع آن‌ها دانست و گفت: در حمایت از عشایر نیز انتظار ما هماهنگی و همکاری نهاد‌های اجرایی است.

انتهای پیام/ح

نقش عشایر در تولید محصولات دامی و لبنی استان غیر قابل انکار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار