همه آنچه که باید درباره حجامت بدانید +تفاوت‌های اهداخون و حجامت

متخصص طب سنتی گفت: خون‌های رسوبی و غیر مصرفی که در بدن مفید نیستند از طریق حجامت خارج می‌شوند.

درخشانی پور متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره اهدا خون و حجامت اظهار کرد: اهدا خون در واقع از خون اصلی بدن گرفته می‌شود و مفید است، در نبود خون کافی مورد نیاز برای بدن خود فرد یا افراد دیگر استفاده می شود درحالی که عمل حجامت سطحی است و از خراش دادن روی پوست و لنفاوبی انجام می‌شود.

متخصص طب سنتی بیان کرد: خون های رسوبی و غیر مصرفی که در بدن مفید نیستند از طریق حجامت خارج می شوند.

وی افزود: حجامت و اهدا خون به شرایط بدن فرد و زمان انجام آن بستگی دارد؛ البته برای انجام چنین عملیاتی حتی حجامت باید با تجویز پزشک صورت بگیرد.

متخصص طب سنتی تاکید کرد: در این بین بدون شک اهدا خون امری خداپسندانه، انسانی و ایثارگرانه به‌شمار می‌رود، چرا که با اهدای آن جان انسان‌های نیازمند به خون را نجات می دهیم اما مقایسه بین حجامت به‌عنوان یک روش درمانی و اهدا خون‌، قیاسی منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

درخشانی پور گفت: نمی‌توان اهدا خون و حجامت را باهم مقایسه کرد زیرا دو امر کاملا جداگانه هستند، در فرایند انجام حجامت ابتدا با بادکش روی جریان خون تغییراتی ایجاد می‌کنند و سپس خراش‌های ظریف پوستی که زده می‌شود فرایندهایی در بدن تحریک می‌شود که اصطلاحا به آن فراخوان گلبولی گفته می شود.

وی اهداخون و حجامت را به پرتقال و سیب تشبیه کرد و گفت: نمی‌توان گفت کدام یک بهتر است؛ هر دو خوب هستند اما اگر به درستی از آن ها استفاده شود . در حجامت، خون کثیف از بدن خارج می‌شود. اما در خون دادن، خون تمیز و مورد نیاز بدن اهدا می‌شود.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: اهدای خون هیچ اثر درمانی یا هیچ نقش درمانی برای اهداکننده خون ندارد، اما حجامت نقش درمانی برای فرد دارد و با اهدای خون زندگی دیگران را نجات خواهد داد. آنچه از موضع حجامت خارج می‌شود؛ چیزی جز سموم بدن و اخلاط فاسد و کثیف نیست اما در اهدای خون‌، بیشترین چیزی که خارج می‌شود مواد غذایی‌، الکترولیت‌های مورد نیاز بدن و ویتامین‌هاست.

انتهای پیام/

خروج خون های رسوبی و غیر مصرفی با حجامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار