خط دوم جاده یاسوج –سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر کل راه و شهر سازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های صورت گرفته تزریق اعتبار و رفع مشکل قیر، عملیات اجرایی احداث خط دوم جاده بابامیدان – یاسوج- سمیرم ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  عبدالمجید نژاد صفوی مدیر کل راه و شهر سازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در این جاده ارتباطی اقدامات مطلوبی در زمینه تعریض و چهارخطه شدن در دست اجراست.

وی افزود: عملیات اجرایی باند دوم چهارخطه یاسوج -سمیرم به طول ۱۲ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد هم اینک در دست اجرا است.

نژاد صفوی بیان کرد: امید است، با توجه به اینکه قیر پاشی و یک خط آسفالت آن انجام شده، این جاده ارتباطی ظرف چند روز آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بوده است.

 نژاد صفوی گفت: این طرح ۴۲ دهنه پل به طول کمتر از ۱۰ و یک دهنه پل به طول بالای ۱۰ متر دارد.

نژاد صفوی افزود: با اجرای هفت کیلومتر از این طرح که حد فاصل پل تلگاه تا مسجد بین راهی از یاسوج بوده، مسیری چهار خطه را خواهد داشت که تمامی روستاهای بخش مارگون و لوداب و همچنین ١٠٠ درصد ساکنان شهرستان دنا، و در مجموعه جمعیتی بالغ بر ۱۹ هزار خانوار این مسیر نیز بهره مند خواهند شد.

وی گفت: این جاده ارتباطی ترانزیتی بوده و به طور کلی این قطعه بخشی از کریدور جنوب به شمال کشور است.

وی کاهش میزان تصادفات، زمان سفر، مصرف سوخت، آلودگی هوا، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و از میان برداشتن نقاط حادثه خیز را از مزایای این طرح بیان کرد.

هم اکنون افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، جاده های اصلی، فرعی و روستایی در این استان وجود دارد.

۱۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۹۸۶ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۹۹۸ کیلومتر راه فرعی و بیشتر از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

۷۰ درصد راه های کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و بقیه تپه ماهوری بوده که راهسازی در این شرایط سخت با همت مضاعف انجام شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هزینه های راهسازی این استان سه تا چهار برابر استان های دیگر است.

استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از انقلاب اسلامی در بن بست کامل به سر می برد و بخش عمده ای از جاده های ارتباطی غیراستاندارد و ناایمن بود.

انتهای پیام/ط

پیشرفت فیزیکی جاده ی یاسوج -سمیرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.