مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۸ هزار نفر از توان خواهان روستایی از مزایای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند هستند.

 عرب نژاد مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: در انجام طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از همکاری حدود ۸۰ نفر از تسهیل گران تحصیل کرده و آشنا به توانبخشی و غالبا بومی استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه یک رویکرد کلی به توانبخشی است. افزود: این طرح کلیه نیاز‌های افراد دارای معلولیت از جمله آموزش تا معیشت را از طریق مشارکت افراد جامعه مرتفع می‌کند.

عرب نژاد در خصوص تسهیلات اعطا شده برای این طرح گفت: سال گذشته برای ارائه خدمات به توان خواهان روستایی مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال در دو سرفصل اشتغال و تسهیل گری هزینه شده است.

توانبخشی مبتنی برجامعه، راهبردی است در درون برنامه توسعه جامعه، برای اجرای توانبخشی، عدالت اجتماعی و یا پیوستن تمام افرادی که به نوعی ناتوانی دارند. از جمله اهداف کلی این طرح شناسایی معلولین مناطق روستایی و دور افتاده که به خدمات توانبخشی دسترسی ندارند است.

به همیاران این طررح برای فراهم کردن خدمات توانبخشی اولیه مواردی مانندپزشکی، خدمات مراقبت از چشم، شنوایی، فیزیو تراپی، کاردر در مانی و ... آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام /  ط آ

فعالیت ۸۰ تسهیل گر در طرح CBR در استان

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار