اضافه شدن حالت تاریک به یکی دیگر از نرم‌افزارهای گوگل +تصاویر

گوگل حالت تاریک را به نرم‌افزار گوگل فیت (Google Fiit)، که وظیفه بررسی سلامت کاربر را دارد، اضافه کرد.

اضافه شدن حالت تاریک به یکی دیگر از نرم‌افزارهای گوگل +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است گوگل در حال اضافه کردن تم تاریک به نرم‌افزارهای مختلف خود است. بر اساس گزارش‌هایی که درباره این قابلیت منتشر شده در اندروید Q شاهد نمونه پیشرفته‌تر حالت تاریک خواهیم بود. اما گوگل تصمیم گرفته است پیش از عرضه این نسخه اندروید، قابلیت حالت تاریک را به بعضی از نرم‌افزارهای خود در اندروید ۹ پای اضافه کند. به تازگی این شرکت یک نرم‌افزار دیگر را نیز به این قابلیت مجهز کرده است.

گوگل فیت و قابلیت حالت تاریک

گوگل فیت (GoogleFit)، نرم‌افزار بررسی سلامت گوگل نیز به حالت تاریک مجهز شد. هنگام فعال بودن تم تاریک در نرم‌افزارهای گوگل، متن‌های مشکی که روی صفحه سفید نمایش داده می‌شوند برعکس شده و به متن‌های سفید روی صفحه مشکی تبدیل می‌شوند. این تغییر صفحه نمایش باعث می‌شود چشم کاربران دیگر در محیط‌های تاریک اذیت نشود. همان طور که کاملا واضح است دلیل اذیت شدن چشمان کاربران در فضای تاریک نور سفید زیادی است که از صفحه نمایش ساطع می‌شود

. این تغییرات در نرم‌افزارهای هسته‌ای گوگل اعمال می‌شوند و به همین ترتیب افراد زیادی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در نتیجه این کار گوگل، این قابلیت در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. هنگامی که در اواخر سال هر دو سیستم‌عامل‌های اندروید Q و iOS 13 منتشر شوند، دارای قابلیت حالت تاریک در تمام محیط کاربری گوشی هستند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از تم تاریک در نسخه پنجم بتای اندروید Q +عکس 


اضافه شدن حالت تاریک به یکی دیگر از نرم‌افزارهای گوگل +تصاویر

نحوه فعال سازی تم تاریک در گوگل فیت

برای دستیبابی به تم تاریک در نرم‌افزار گوگل فیت روی تب پروفایل در سمت راست پایین ضربه بزنید. از آن جا روی آیکون چرخ‌دنده در سمت بالا سمت راست کلیک کنید تا منوی تنظیمات باز شود. شما می‌توانید از زیر عنوان صفحه نمایش (Display) تم تاریک را انتخاب کنید. البته در این بخش سه حالت مختلف وجود دارد که آن‌ها شامل حالت تاریک، حالت روشن، حالت تاریک فقط در صورت روشن بودن قابلیت صرفه جویی باتری، می‌شود. گزینه آخر به این دلیل ارائه شده است که استفاده از این قابلیت در یک صفحه نمایش AMOLED می‌تواند طول عمر باتری را افزایش دهد. این پنل‌های صفحه نمایش برای نشان دادن بخش تاریک، پیکسل‌های آن بخش را خاموش می‌کنند. این کار باعث مصرف کمتر از باتری تلفن همراه می‌شود.

تم تاریک در نسخه 2.16.22 نرم‌افزار Google Fit وجود دارد. این نسخه هم اکنون در فروشگاه گوگل آماده دانلود است.

انتهای پیام/

حالت تاریک به Google Fit اضافه شد

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.