فرانسه هم نیروی فضایی تشکیل می‌دهد

رئیس‌جمهور فرانسه از ایجاد یک فرماندهی جدید در نیروی هوایی این کشور خبر داد که وظیفه اصلی آن مربوط به مسائل فضایی خواهد بود.

فرانسه هم نیروی فضایی تشکیل می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه اعلام کرد تا ماه سپتامبر آینده یک «فرماندهی بزرگ فضایی» در نیروی هوایی تشکیل و سرانجام به آن «نیروی هوافضا» گفته خواهد شد.

مکرون در جمع نظامیان این کشور با بیان اینکه نیروی جدید مختص فضا خواهد بود، افزود: به منظور توسعه و تقویت توانمندی‌های فضایی‌مان، تا سپتامبر آینده فرماندهی بزرگ فضایی تشکیل خواهد شد.

مهرماه سال گذشته نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور تشکیل «نیروی فضایی آمریکا» را به عنوان رکن ششم ارتش صادر کرد.

با دستور تشکیل نیروی فضایی آمریکا، این نخستین بار پس از تصویب لایحه امنیت ملی در سال ۱۹۴۷ است که یک شاخه‌ جدید به نیروهای مسلح آمریکا افزوده می‌شود.

شاخه‌ جدید نیروی فضایی، دارای قدرتی مشابه سایر شاخه‌های نیروهای مسلح آمریکا خواهد بود و بر عملیات‌های فضایی و سایبری فضایی، از جمله مدیریت و پرتاب ماهواره‌ها و همه‌ فعالیت‌های گروه‌های نظامی تا پرتاب موشک‌های بالستیک نظارت خواهد کرد. اما بر خلاف ناسا که عمدتا روی اکتشافات فضایی و کشف علمی متمرکز است، نیروی فضایی جدید بر جنبه‌های نظامی و دفاع از فضا تمرکز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
بسیار خوب و عالی است:
1) تا گاوهائی جهت شیردادن برای آمریکا و متحدانش هستند چرا که نه؟!! پز و پرستیژ برای آنان و خرج کرد هزینه ها با گاوهای جاهل عرب......
2) چشم و هم چشمی چه کارهائی که نمیکند ای بابا شما اول حقوق حقه مردم معترض فرانسه را بدهید و رسیدگی کنید در روی زمین مشکلات اساسی دارید حالا زمین را رها کرده به فضا چشم دوخته اید؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۷:۳۲ ۲۳ تير ۱۳۹۸
عالیه، بهتر از این نمیشه، این گونه اقدامات تا بخواهد استارت بخوره کل سرمایه های یک کشور را میبلعد، بالاخره حاکمان خود فروخته ی عرستانی و اماراتی که نمرده اند، هستند ، کمک میکنند که به مشکل بر نخورند.
آخرین اخبار