آموزش ۵۰۰ کارآموز مهابادی امسال در مهاباد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گفت: ۵۰۰ کارآموز مهابادی امسال در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمدسلیم عباسی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ کارآموز این شهرستان آموز‌شهای فنی و حرفه‌ای و مهار‌تهای شغلی را فراگرفته اند. 

وی افزود: این آموزش‌ها به میزان ۸۸ هزار نفر ساعت در ۴۲ حرفه و رشته مختلف فنی و حرفه‌ای برای خانمه وآقایان برگزار شده است.

عباسی، با بیان اینکه امسال شش کارگاه برای آقایان و ۱۱ کارگاه برای خانم‌ها برگزار شده است، گفت: رشته‌های تعمیر موبایل، تعمیر پکیج، جواهرسازی، مکانیک خودرو، تأسیسات و خیاطی به ترتیب پرطرفدارترین حرفه‌های آموزشی این مرکز بوده است.

وی، با تأکید بر اینکه فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، تصریح کرد: امسال همچنین پنج دوره آموزش مهار‌تهای فنی و حرفه‌ای در قالب ۱۲ هزار نفر ساعت درپادگان‌های ارتش و سپاه این شهرستان برگزار شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد درخصوص برنامه‌های این مرکز برای فصل تابستان نیز گفت: این برنامه‌ها با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و علاقمندان در قالب ۳۹ دوره مختلف مهارت‌آموزی هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این دوره‌ها انواع حرفه‌ها و مهارت‌های کاربردی با توجه به نیاز بازار و تقاضای داوطلبان از جمله برق، تأسیسات، رایانه، دوزندگی، خیاطی، صنایع دستی و رشته‌های کاربردی دیگر به کارآموزان آموزش داده شده و پس از پایان دوره برای افرادی که با موفقیت آن را گذرانده باشند، گواهی معتبر صادر می‌شود.

انتهای پیام/ج

آموزش کارآموزان در مرکز فنی و حرفه ای مهاباد

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.