پیشرفت ۶۰ درصدی احداث پایانه درون شهری صفه

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث پایانه درون شهری صفه در منطقه شش خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج مظفر معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: اصفهان با توجه به در اختیار داشتن امکانات متعدد و متنوع، شاهد افزایش مساحت و رشد روزافزون جمعیت است و در چنین شرایطی، بی شک تأمین و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی یک نیاز اساسی برای شهری به وسعت اصفهان به شمار می‌رود تا با پوشش بخشی از حجم عظیم تردد‌های درون شهری، به کنترل ترافیک، آلودگی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

وی با اشاره به احداث پایانه درون شهری صفه، افزود: عملیات احداث این پایانه در منطقه شش شهرداری اصفهان در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تکمیل و بهره‌برداری علاوه برتجیمع ایستگاه‌های اتوبوس خطوط مختلف محدوده جنوب اصفهان، باعث افزایش بهره‌برداری مسافران از خطوط یک مترو می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان هدف از اجرای پروژه احداث پایانه درون شهری صفه را تمرکز و تلفیق تعداد زیادی از خطوط اتوبوسرانی سطح شهر در این محل عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال چهار خطی که قبلا تردد داشته تبدیل به ۱۲ خط شده و اتوبوس‌هایی که برای دسترسی به بهارستان در ایستگاه هتل پل توقف می‌کردند، به این محل انتقال داده می‌شود.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های مثبت احداث پایانه درون شهری صفه را امکان دسترسی آسان به مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی دانست و افزود: در این محل دو سکو تعبیه شده که یک سکو ویژه تاکسی‌ها و دیگری برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

مظفر مجموع هزینه‌های برآورد شده برای احداث پایانه درون شهری صفه به مساحت ۱۲ هزار متر مربع را سه میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: احداث پارک‌سوار‌ها موجب شده شهروندان با دغدغه کمتر، آرامش و اطمینان خاطر بیشتر سفر خود با وسایل حمل و نقل عمومی را انجام دهند.

انتهای پیام/م

 

عملیات احداث پایانه درون شهری صفه

برچسب ها: شهرداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار