رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبرداد؛

رتبه دوم استان یزد در کشت‌های گلخانه‌ای کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد رتبه دوم کشت‌های گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۰ هزار کشاورز یزدی در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای فعالیت دارند/ رتبه دوم استان یزد در کشت‌های گلخانه‌ای کشورسید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: استان یزد با تولید سالانه بیش از ۴۵۰  هزار تن انواع محصولات گلخانه ایی، رتبه دوم کشت‌های گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

سجادی پور افزود: گسترش کشت های گلخانه ای زمینه اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است همچنین ۵۰ هزار نیز به صورت غیر مستقیم در این بخش فعالیت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در راستای تحقق شعار سال، تنوع بخشی به محصولات گلخانه‌ای استان و افزایش کشت‌های نشایی، تولید انواع سبزی و صیفی و گیاهان دارویی و  افزایش کشت‌های متراکم و نیز را در دستور کار خود قرار داده ایم.

سجادی پور با بیان اینکه در شرایط فعلی استفاده بهینه از آب اهمیت زیادی دارد ادامه داد: تمام تلاش مااین است که با کمترین میزان مصرف آب بیشترین بهره برداری را در تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

شایان بذکر است که در سال گذشته ۱۴۲ هکتار توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را داشتیم که طی آن سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به ۱۶۹۰ هکتار با تولید ۴۸۵ هزار تن افزایش یافت.

انتهای پیام/ غ

یزد پیشتاز در کشت‌های گلخانه‌ای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار