رسولی:

شهردار تهران باید گزارش ماهانه هزینه درآمد ارائه دهد

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: شهرداری نسبت به ثبت ماهانه وقایع مالی اقدام و آن را تا قبل از فرارسیدن ۱۵ ماه بعد گزارش کند.

شهردار تهران باید گزارش ماهانه هزینه درآمد ارائه دهدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در اجرای مفاد ماده ۷۹ قانون شهرداری‌ها و تبصره ذیل ماده ۶ آیین نامه نحوه هزینه بودجه شورا‌های اسلامی کشور مصوب ۹۲/۰۲/۲۹ هیئت وزیران، خزانه دار شورای شهر تهران گزارش حساب‌های درآمد شهردرای تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه مصوب سال ۹۸ در ۳ ماه فرودین، اردیبهشت و خرداد ارائه شد.

حسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد حساب درآمد، گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی ۳ ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۴۷.۰۷۰ میلیارد ریال اقدام کند.

رسولی گفت: در سه ماه نخست سال ۹۸ مبلغ ۴۴.۸۸۳ میلیارد ریال معادل ۹۵ درصد تحصیل شده است.

وی با اشاره درآمد حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای گفت: این فصل بیشتر به عوارض تغیر کاربری، واگذاری مازاد تراکم مجاز و فروش املاک و اموال شهرداری و وصول مطالبات مربوط می‌شود.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: در این بخش مبلغ وصولی ۲۶.۹۹۲ میلیارد ریال است که نسبت به ارقام مصوب معادل ۱۲۹ درصد است.

رسولی گفت: به عبارتی این سرفصل دارای ۲۹ درصد مازاد تحقق نسبت به اجازه داده شده در بودجه سال ۹۸ مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به سرفصل منابع حاصل از تملک دارایی‌های مالی گفت: منابع و درآمد‌های حاصله از این ردیف شامل استقراض بانکی و سایر روش‌های تامین مالی می‌گردد.

رسولی گفت: کل ارقام مصوب در این ردیف ۳.۰۱۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بوده و مبلغ تحقق یافته ۷۴۰.۰۱۰.۳۵۶.۵۳۸ ریال معادل ۲۴ درصد مجوز داده شده در بودجه سال ۹۸ است.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: بر اساس اعلام کتبی شهرداری به منظور کنترل دقیق منابع و مصارف و تخصیص اعتبار در تیرماه امسال از سوی کمیته تخصیص به مراکز هزینه اعلام گردیده استو

رسولی گفت: متاسفانه بر اساس نص صریح ماده ۷۹ قانون هیچ رویداد هزینه‌ای در گزارش دریافتی از شهرداری درج نگردیده است.

وی گفت: سهم نقدی درآمد‌های حاصله ۷۷ درصد و سهم غیر نقد ۲۳ درصد کل درآمد‌های تحقق یافته است.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: به شهرداری تهران یادآوری می‌کنم با اصلاح رویه جاری نسبت به ثبت ماهانه وقایع مالی شهرداری اقدام و آن را تا قبل از فرارسیدن ۱۵ ماه بعد گزارش کند.

رسولی با اشاره دریافت نکردن عملکرد حساب هزینه‌ای ۳ ماهه گفت: از آنجا که عملکرد حساب هزینه‌ای ۳ ماهه را دریافت نکردم امکان اظهار نظر برای ترکیب هزینه‌ها و نسبت‌های جاری و عمرانی برایم امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار