در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

آیا انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است؟

رئیس شورای شهر تهران به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها واکنش نشان داد.

پاینده / راه‌اندازی کارخانه آسفالت شهرداری برای مقابله با افزایش قیمت آسفالت در بازار بود / حل اختلاف بین دستگاه قضا و مدیریت شهری در احضار اعضای شورای شهر تهران نیاز به تعامل دارد تا در این باره جوسازی صورت نگیردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات جلسه شورای شهر تهران گفت: امروز در جلسه شورای شهر تهران گزارش عملکرد بودجه سه ماه نخست سال ۹۸ از سوی خزانه‌دار ارائه شد و پس از آن کلیاتی را اعضای شورا به تصویب رساندند که شهرداری را مکلف که برای املاک در تملک خود فرایند صدور پروانه در پایان کار را طی کند که اعضا سه ماه فرصت دادند که شهرداری تعیین و تکلیف‌های لازم را انجام دهد.

هاشمی گفت: پیشنهاد‌هایی برای کلیات این طرح مطرح شده که به زمان جلسه امروز نرسید و پیشنهاد‌های مطرح شده در جلسه بعد شورای شهر تهران باید رسیدگی شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره بازدید از کارخانه آسفالت‌سازی و طرح لکه‌گیری خیابان‌های پایتخت گفت: در چند روز گذشته کارخانه آسفالت‌سازی با شهرداری منطقه ۱۸ بازدید کردم، زیرا صحبت‌هایی مطرح بود با این مزمون که فعایت این کارخانه موجب آلودگی هوا می‌شود.

وی گفت: در این بازدید متوجه شدم که به علت وارداتی بودن بسیاری از ماشین‌آلات این کارخانه آلودگی زیادی در فرایند تولید آسفالت ایجاد می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نهضت لکه‌گیری معابر پایتخت از سوی شهرداری گفت: با روی کار آمدن آقای حناچی در مدیریت شهری شاهد اجرای نهضت لکه‌گیری معابر پایتخت بودیم و ظرفیت تولید آسفالت برای لکه‌گیری معابر باید به یک میلیون تن برسد که همین امر موجب شد که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده آسفالت قیمت آسفالت را به طور چشمگیری افزایش دهند، اما برای کاهش هزینه‌ها مجبور به راه‌اندازی کارخانه‌های آسفالت سازی متعلق به شهرداری تهران شدیم که با این اقدام قیمت آسفالت در بازار کاهش پیدا کرد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا کارخانه آسفالت متعلق به شهرداری، توانایی تولید یک میلیون تن آسفالت را دارند گفت: ما برای تأمین یک میلیون تن تا حد امکان از کارخانه‌های متعلق به شهرداری استفاده می‌کنیم و در صورت نیاز بخش‌های خصوصی را وارد طرح می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در پایتخت گفت: مباحثی مطرح شده با این مضمون که نمایشگاه شهر آفتاب غیر فعال است که من اعلام می‌کنم که در نمایشگاه شهر آفتاب فعالیت‌هایی انجام می‌شود، اما باید به این نکته توجه کنیم برپایی تعدادی از نمایشگاه‌ها در طول سال به وزارت صمت وابسته است و باید حقوق و هزینه نمایشگاه از آن طریق تأمین شود، زیرا دولت هیچ پولی را برای نمایشگاه‌ها در نظر نمی‌گیرد و نمایشگاه چمران تا شمال تهران سعی دارند که از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به پر مخاطب و کم مخاطب بودن برخی از نمایشگاه‌ها گفت: در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌ها موضوعی که مطرح می‌شود این است که کدام نمایشگاه پر مخاطب و کدام نمایشگاه مخاطب کمتری دارد که همین امر موجب می‌شود تصمیماتی برای برپایی نمایشگاه اتخاذ شود و آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد که کدام نمایشگاه از مخاطب کمتری برخوردار است.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها گفت: زمانی که به من اعلام شد من رفتم و به آن‌ها اعلام کردم که در گذشته ۴ بار انتخابات شورایاری‌ها برگزار شده است و دولت هر ساله برای اجرای آن مصوبه دارد.

هاشمی گفت: ما در جهت قانونی کردن انتخابات شورایاری‌ها دو اقدام را انجام دادیم که یکی از این‌ها لایحه‌ای بود که به تصویب شورای عالی استان‌ها رسید و برای نهایی شدن به هیات دولت ارسال شد و هیات دولت نیز با ایراد گرفتن به بند‌هایی از آن را به تصویب نرساند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اقدام بعدی ما این بود که آقای سراج از من خواست با سران سه قوه موضوع انتخابات شورایاری‌ها را مطرح کنم و من طی نامه‌ای موضوع را به آقای روحانی مطرح کردم و وی این موضوع را ارجاع دادند و اعلام کردند که انتخابات شورایاری‌ها موضوعی نیست که در سران سه قوه مطرح شود و در نهایت طی نامه‌ای به جهانگیری و اعلام به وزارت کشور موظف شد همکاری لازم را برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با مدیریت شهری داشته باشد.

وی گفت: من به آقای سراج حق می‌دهم که غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها را مطرح کردند، زیرا هر ساله که انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود هیچ اقدامی در راستای قانونمند کردن این انتخابات صورت نمی‌گیرد و زمانی که نزدیک به انتخابات دوره بعد می‌شوند مدیران شهری به تکاپوی قانونی کردن آن می‌افتند.

رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: جلسه هم اندیشی صبح امروز درباره احضار اعضای شورای شهر تهران به دادسرا بود.

هاشمی گفت: با مسائلی که برای آقای حق شناسان، میرلوحی، الویری و خانم‌ها فخاری و خداکرمی رخ داد جلسه امروز هم اندیشی بر این موضوع تأکید داشت که باید مسائل بوجود آمده بین دستگاه قضا و مدیریت شهری با تعامل حل و فصل شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نکته قابل توجه دیگر این بود که بعضی از احضار‌ها بدون هماهنگی ریاست شورا و وزارت کشور رخ می‌دهد که امیدواریم با تعامل بیشتر بین دستگاه قضا و مدیریت شهری این موضوع موجب جوسازی نشود.

وی در واکنش به گلایه محمدجواد حق شناس نسبت به برخورد هیئت رئیسه با پرونده احضار خود به دادسرا گفت: هیئت رئیسه شورای شهر تهران پشت پرده کار‌های خود را انجام می‌دهد و نیاز نیست از ابتدای موضوع وارد مسئله شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
اسم خیابون بعدی؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
اسم خیابون بعدی؟؟؟!!!!
آخرین اخبار