رئیس سازمان صمت استان سمنان:

سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیارد ریالی در صنعت استان سمنان

بهروز اسودی گفت : نوسازی صنایع، جلوگیری از تعطیلی واحد‌ها در دستور کار است به همین منظور ۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  بهروز اسودی رئیس سازمان صمت استان سمنان در همایش صنعتگران و معدن کاران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه ۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان انجام‌شده است، گفت : از این تعداد ۵۳ درصد آن توسط صنایع بزرگ و ۴۷ درصد مابقی توسط ۹۵ درصد از صنایع که صنایع کوچک و متوسط هستند، صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه ۶۳ درصد اشتغال به واحد‌های صنعتی در صنایع کوچک و متوسط استان سمنان مربوط می‌شود، افزود: ۸۹ درصد صنایع استان جز صنایع کوچک و شش درصد جز صنایع متوسط و پنج درصد نیز جز صنایع بزرگ است.

اسودی بابیان اینکه بیش از ۵۳ هزار نفر در واحد‌های تولیدی و صنعتی مشغول به کار هستند، ابراز داشت: از این میزان ۴۸ درصد در صنایع کوچک، ۱۵ درصد در صنایع متوسط و ۳۷ درصد در صنایع بزرگ فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه ۵۴ درصد صنایع استان سمنان در واحد‌های تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی و ۴۶ درصد نیز در خارج از شهرک فعالیت دارند، تصریح کرد: بازسازی و نوسازی صنایع موجود و توسعه صادرات غیرنفتی در دستور کار صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.

وی بااشاره به اینکه هدف ما حفظ تولید موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در سال جاری است و به‌هیچ‌عنوان نباید فعالیت هیچ واحد صنعتی تعطیل شود، بیان کرد: کاهش زمان صدور مجوزها، رفع موانع تولید، دسترسی آزاد به اطلاعات، تدوین سیاست‌های صنعتی و معدنی و ... از محور‌های توسعه محیط کسب‌وکار در استان سمنان است.

انتهای پیام/ح

۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت استان سمنان انجام شد

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.