مدیرکل منابع طبیعی فارس:

منابع طبیعی تنها مرجع اعلام آمار آتش‌سوزی عرصه‌های مرتعی و جنگلی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: این اداره تنها مرجع اعلام اخبار و آمار مرتبط با آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری اعلام و انتشار آمار از سوی مبادی رسمی و غیررسمی در موضوع آتش سوزی عرصه‌های طبیعی اعم از مراتع و جنگل‌ها را موجب از بین رفتن اعتماد عمومی دانست.

وی افزود: متاسفانه برخی اظهارنظرها و آمارهای ارائه شده خصوصا اطلاعات و آمارهای اشتباه، علاوه بر تشویش اذهان عمومی، عملکرد نیروهای منابع طبیعی را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

منتصری، خواستار توجه بیش از پیش به این مسئله شد و گفت: روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس تنها مرجع رسمی، انتشار و اعلام آمار رسمی آتش سوزی در سطح مراتع و اراضی جنگلی استان است و این آمار با بهره گیری از تجهیزات تخصصی نظیر جی پی اس و اطلاعات ماهواره ای محاسبه و ارائه می‌شود .

مدیر کل منابع طبیعی فارس ادامه داد: هر اقدامی كه برای کاهش خسارات در عرصه‌های جنگلی و مرتعی انجام شده به واسطه درايت، شجاعت و جانفشانی نیروهای منابع طبیعی و تعامل و همكاري مدیریت بحران استانداری و همکاری بی‌نظیر نیروهای مسلح و مردم محلی و دوستداران طبیعت بوده است .

منتصری به عوامل ایجاد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی فارس هشدار داد و گفت: براساس ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آتش زدن عرصه‌های مرتعی و جنگلی، جرمی عمومی بوده و مرتکبان آن براساس رای و نظر دستگاه قضایی علاوه بر جزای نقدی به حبس محکوم خواهند شد.

وی همچنین از آمادگی کامل منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه حادثه آتش سوزی در عرصه های طبیعی فارس، خبر داد و افزود: اکیپ ویژه "امداد طبیعت منابع طبیعی فارس" تا پایان فصل گرما در راستای پیشگیری و مقابله با حریق در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

منتصری با تاکید براینکه خسارت‌های ناشی از حریق به عرصه‌های طبیعی امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است، گفت: بواسطه برنامه‌ریزی خوب و هماهنگی مناسبی که با مدیریت بحران استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، مردم و تشکل‌های مردم نهاد انجام شده، مساحت آتش‌سوزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی تصریح کرد: در کاهش مساحت و میزان خسارات وارده به عرصه‌های طبیعی فارس براثر آتش‌سوزی‌ها در چهارماه گذشته، آمادگی نیروهای این اداره و همراهی مردم و تشکل‌های مردمی، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی بسیار تاثیرگذار بوده است.
انتهای پیام/م

آمادگی کامل اکیپ ویژه "امداد طبیعت منابع طبیعی فارس"تا پایان فصل گرما

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار