مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات و امراض در مزارع این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یحیی آذرمی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: این طرح در سطح بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این استان ۱۰ واحد شبیه سازی محیط زیست حشرات (انسکتاریوم) وجود دارد که کار تولید و پرورش عوامل مفید را انجام می‌دهد، ارتقای سلامت و حفظ محیط زیست از اهداف کنترل بیولوژیک است که همراه مبارزه شیمیایی به صورت تلفیقی در سطح مزارع استفاده می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی، ذرت، پنبه و سویا انجام می‌شود و از اول تیر ماه اولین رهاسازی در مزارع گوجه فرنگی شهرستان پارس آباد انجام شده و هم اکنون این عملیات تا آخر شهریور روی محصولات کشاورزی در استان ادامه دارد.

آذرمی افزود: با هدف تکمیل روش بیولوژیک علاوه بر عوامل مفید بیولوژیک یاد شده از تجهیزات غیرشیمیایی از جمله تله نوری و فرمونی، فرمون و کارت‌های چسبنده و نیز عوامل بیولوژیک میکرو از جمله ترکیبات BT در مزارع و باغ‌های استان استفاده می‌شود.

کنترل بیولوژیک پدیده‌ای طبیعی است که هدف آن تنظیم جمعیت موجودات است و می‌تواند به صورت طبیعی و یا با دخالت انسان اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ع

هدف از کنترل بیولوژیک تنظیم جمعیت موجودات است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.