مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛

پایان ۱۵ درصد از عملیات رفت حجاج تا به امروز

دهقانی زنگنه گفت: با انجام ۵۴ پرواز تا پایان روز گذشته ۱۵ درصد از عملیات پرواز‌های رفت حجاج درسال ۹۸ به پایان رسید.

پایان ۱۵ درصد از عملیات رفت حجاج تا به امروزبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تورج دهقانی زنگنه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اعزام حجاج از ۱۷ تیر در ۴ فرودگاه امام خمینی، اهواز، زنجان و یزد آغاز شد، گفت: پیش از آغاز عملیات حج دو پرواز تمامی کارکنان و خدمه حجاج را به شهر مدینه اعزام کرده بود.

 

دهقانی زنگنه گفت: با انجام ۵۴ پرواز تا پایان روز گذشته ۱۵ درصد از عملیات پرواز‌های رفت حجاج درسال ۹۸ به پایان رسید.

دهقانی زنگنه با اشاره به اینکه ۸۶ هزار و ۵۵۰ حاجی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مدینه و جده اعزام می‌شود گفت: طول مدت زمان کل عملیات رفت حجاج ۳۳ روز است که از ۱۷ تیر آغاز و تا ۱۴ مرداد ماه ادامه دارد و مدت زمان عملیات برگشت حجاج هم ۲۳ روز است که از ۲۶ مرداد ماه آغاز و تا ۱۷ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه‌های پروازی ۱۹ ایستگاه است گفت: تاریخ شروع اعزام حجاج از شهر زنجان هفدهم تیر ماه بوده و مدت زمان اعزام حجاج ۲ روز بوده و تعداد حجاج اعزام شده ۵ هزار و ۴۳۱ نفر در قالب ۶ پرواز بوده و در اعزام حجاج این شهر هیچ تاخیری وجود نداشته است. همچنین میزان بار حمل شده در این شهر ۳ هزار و ۹۷۱ کیلو گرم بوده است.

دهقانی زنگنه افزود: حجاج اعزام شده در شهر خوزستان و اهواز هم از هفدهم تیر ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تعداد زائران اعزام شده ۳ هزار و ۹۱۴ نفر در قالب ۱۶ پرواز بوده است و میزان بار حمل شده ۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم بوده و میزان تاخیر پرواز‌ها در این شهر ۱۴ دقیقه بوده است.

وی به اعزام حجاج از شهر ساری هم اشاره کرد و گفت: تاریخ شروع عملیات حجاج در شهر ساری از روز گذشته بوده و همچنان ادامه دارد و تا به امروز ۵۱۹ زائر در قالب ۲ پرواز انجام شده و میزان بار حمل شده هم ۶ هزار و ۸۶۰ کیلوگرم بوده است.

دهقانی زنگنه تاکید کرد: تا به امروز ۳ هزار و ۹۰۰ زائر از استان گلستان طی ۶ روز در قالب ۱۶ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند و در استان اصفهان هم تا به امروز ۷ هزار زائر در قالب ۳۱ پرواز و در طی ۱۲ روز به جده و مدینه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: در فرودگاه امام خمینی هم تاریخ شروع عملیات از هفدهم تیر ماه بوده و همچنان ادامه دارد و تا به امروز ۳ هزار و ۶۵۵ زائر در قالب ۱۴ پرواز اعزام شده و تا به امروز ۷۱ هزار و ۵۸۱ کیلوگرم بار حمل شده است.

دهقانی زنگنه به آمار کلی اعزام حجاج هم اشاره کرد و گفت: تا ساعت ۲۴ تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۳ هزار و ۵۲۹ زائر در قالب ۵۴ پرواز اعزام شده و تا کنون ۲۴۷ هزار و ۱۶۷ کیلوگرم بار حمل شده است.
 

میانگین تاخیر حجاج به ۹ دقیقه رسید

وی گفت: تا به امروز ۲۸۶ ساعت پرواز برای حجاج با میانگین تاخیری ۹ دقیقه انجام شده و ما در طی این مدت ۱۵ درصد از حجاج را عازم مدینه و جده کرده‌ایم.
 
دهقانی زنگنه با اشاره به اینکه برخی از دلایل تاخیر حجاج مربوط به مسائل برون سپاری است گفت: بیشترین میانگین تاخیر پرواز‌ها مربوط به فرودگاه امام خمینی با ۱۸ دقیقه بوده است و به دلیل آنکه هواپیما‌ها باید از ترمینال ۱ به ترمینال سلام هدایت شوند بخشی از تاخیر‌ها قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به اینکه کشور عربستان برخورد بسیار خوب و محترمانه‌ای با حجاج ایرانی داشته‌اند گفت: تا به امروز برخورد سیاسی بابت اعزام حجاج به ما اعلام نشده و خوشبختانه ایران هم مشکلات تکنیکی جهت مراجعه به کشور عربستان در انجام پرواز حجاج نداشتیم.

دهقانی زنگنه گفت: زائران می‌توانند آخرین اطلاعات مربوط به پرواز‌های خود را از طریق وبسایت هما به نشانی www.iranair.com دریافت کنند و با زائران اعزامی از فرودگاه امام خمینی هم می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۵۱۵۱ آخرین اطلاعات پروازی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار