مخالفت احزاب سیاسی ژاپن با اعزام نیروهای نظامی به خلیج فارس

مقامات ارشد احزاب سیاسی ژاپن با استاد به قوانین جاری این کشور می‌گویند با طرح آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی ژاپن به آبهای خلیج فارس مخالف هستند.

مخالفت احزاب سیاسی ژاپن با اعزام نیروهای نظامی این کشور به خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ژاپن‌تایمز، در حالی که دولت ژاپن هنوز به صورت رسمی پاسخ درخواست واشنگتن برای اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس را نداده،  مقامات ارشد احزاب سیاسی این کشور مخالفت خود را با این طرح آمریکایی اعلام کردند.

«کویچی هاگیوادا» معاون اجرایی دبیرکل «حزب لیبرال دموکرات»  گفت گرچه باید به این پیشنهاد آمریکا پاسخ داد، اما در شرایط کنونی نیازی به اعزام فوری نیروی نظامی به خاورمیانه نیست. «تتسو سایتو»، دبیرکل حزب «کمیتو» نیز اعلام کرد هر گونه اعزام نیرو به آب‌های خاورمیانه باید بر اساس قوانین مبارزه با دزدی دریایی باشد که در شرایط کنونی نمی‌توان به این قانون استناد کرد.

«تتسورو فوکویاما» دبیرکل مهمترین حزب مخالف دولت یعنی «حزب مشروطه دموکراتیک ژاپن» هم تأکید کرد هر گونه اعزام نیروی نظامی به آب‌های خلیج فارس «تحت قوانین جاری مطلقاً غیرممکن است».

«آکیرا کویک»، رئیس حزب کمونیست ژاپن و «هاجیامه یوشیکاوا» دبیرکل حزب سوسیال دموکرات ژاپن نیز مخالفت خود را با اعزام نیرو‌های نظامی این کشور به خاورمیانه اعلام کردند.

«جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه گذشته مدعی شد واشنگتن به منظور حمایت از آزادی تردد و دریانوردی به دنبال تشکیل ائتلافی نظامی با شرکت شماری از کشورهاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
درصورت وقوع هر نوع درگیری در خلیج فارس، قطعا طرف های مقابل ایران، متحمل خسارت ها و کشته های فراوانی خواهند شد
آخرین اخبار