خوزستان در سیلاب با بحران بی سابقه‌ای از نظر تاریخی مواجه شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: خوزستان در فروردین ماه امسال با بحران بی سابقه‌ای از نظر تاریخی مواجه شد که ورود حجم آبی به این اندازه را در استان نداشتیم و با چنین شرایطی مواجه نشده بودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: خوزستان در فروردین ماه امسال با بحران بی سابقه‌ای از نظر تاریخی مواجه شد که ورود حجم آبی به این اندازه را در استان نداشتیم و با چنین شرایطی مواجه نشده بودیم و، اما چندان غیرمنتظره نبود، بلکه به صورت مزمن و تدریجی بود.

وی افزود: با تلاش همه دستگاه ها، این شرایط به بحران اجتماعی تبدیل نشد و وقتی مسئله‌ای دچار زمان شود، مدیریت و هدایت و حل آن مثل درمان بیماری‌های های مزمن مشکل می‌شود.

خدادادی ادامه داد: اگر هدایت آب‌های سطحی ناشی از رهاسازی آب مدیریت نمی‌شد اکنون با بحران‌های اجتماعی غیرقابل کنترلی مواجه می‌شدیم که تبعات آن بیشتر از الان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: در حوزه امدادرسانی به رغم شرایط سخت و تنگنا‌ها و محدودیت‌های امکانات امدادی هلال احمر، با تلاش خوبی که توسط امدادگران به خرج داده شد این نقیصه به خوبی جبران شد و حمایت‌های مردم کشور از خوزستان در سیلاب باعث افزایش تاب آوری سیل زدگان خوزستان گردید.

تلاش امدادگران هلال احمر برای خدمات رسانی به سیل زدگان

این مقام مسئول بیان داشت: در سیلاب حجم حادثه آنقدر وسیع بود که امکانات جمعیت هلال‌احمر پاسخگوی آن نبود، اما با تلاش مضاعف امدادگران و حمایت‌های مردم این کمبود را جبران کرد و انسجام و همبستگی ملی را به وجود آورد و امدادگران و جوانان و داوطلبان نقش موثری در حمایت و امدادرسانی داشتند.

خدادادی  گفت: سیلاب اخیر فرصت خوبی برای کسب تجربه و آموزش و مستندسازی تجربیات شد و تیم‌های امداد و نجات صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت‌های هلال احمر در استان حضور داشتند و به کمک ما آمدند.

وی افزود: این سیل باعث شد که همه مجموعه‌های اداری به این نتیجه برسند که هلال احمر و فعالیت‌های آن یک نیاز ضروری و حیاتی است و حضور امدادگران چقدر ضروری است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.