بانک‌ها حق تملک واحد‌های صنعتی بدهکار را بدون مصوبه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امروز در نشست خبری گفت: پارسال از ۲۵ واحد تملک شده توسط بانک‌ها، ۷ واحد از تملک خارج شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به افزایش اختیارات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: امسال برای حمایت از تولید و رونق واحد‌های صنعتی، بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی تا ۶۰ ماه تقسیط شده و بدهی‌های بانکی این واحد‌ها هم تقسیط مجدد می‌شود.

شهرکی با اشاره به پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحد‌های صنعتی در سال ۹۷ گفت: امسال هم این تسهیلات با اولویت تکمیل واحد‌های صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت، توسعه واحد‌های صنعتی موجود و بازسازی و نوسازی واحد‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های صنعتی پرداخت می‌شود که تا کنون ۳۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

شهرکی با بیان اینکه پارسال با تسهیلات اعطا شده ۲۰ واحد در شرف تعطیل به چرخه تولید بازگشتند گفت: تسهیلات رونق تولید فقط برای واحد‌های راکد نیست و به واحد‌های نیمه تعطیل هم پرداخت می‌شوند تا ظرفیت تولیدشان افزایش یابد.

وی افزود: در حوزه معدن هم دو توافق خوبی با سازمان زمین شناسی منعقد شد که ایمیدرو ۳۰ میلیارد تومان برای مطالعات اکتشاف ۷۰ محدوده سرمایه گذاری می‌کند و ۱۰ میلیارد تومان هم در حوزه تکمیل اکتشاف هزینه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین به طرح‌های آماده افتتاح در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: احیای آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات، کک طبس، شمش چدن خوسف، فرآوری بنتونیت و سیلیس و طلا از جمله طرح‌های شاخصی است که امسال به بهره برداری می‌رسند.

شهرکی افزود: برای این طرح‌ها در کنار طرح‌های ایمیدرو، در مجموع بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است

وی به صدور پروانه‌های صنعتی و معدنی از ابتدای امسال هم اشاره کرد و افزود: سه ماه نخست امسال ۶ فقره پروانه صنعتی، ۱۷ فقره پروانه اکتشاف معدنی و ۳۳۰ فقره پروانه صنفی صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین به اقدامات این سازمان در حوزه تنظیم و نظارت بر بازار هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۶ هزار حلقه تایر و دو هزار و ۸۰۰ تن شکر توزیع شده است و برنامه‌ای برای سهیمه بندی نداریم و مردم نگران کمبود و تامین کالا در استان نباشند.

شهرکی از مردم خواست از خرید‌های غیر ضرور خودداری کنند و هر گونه تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و احتکار کالا را به ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام/ک

تملک واحد‌های صنعتی بدهکار بدون مصوبه کارگروه تسهیل، ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار