استاندار فارس:

خانواده‌های که به اصول فرهنگی پایبند هستند ازدواج‌های موفق تری دارند

استاندار فارس گفت: خانواده‌های که به اصول فرهنگی و دینی پایبند هستند ازدواج‌های موفق تری را شکل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد سازماندهی جوانان با بیان این که اعتقاد به آموزه‌های دینی در پایداری ازدواج‌ها بسیار موثر است، اظهارداشت: اگر شاهد بروز برخی آسیب‌ها در حوزه مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هستیم یکی از فاکتور‌های اساسی آن عدم انتقال مفاهیم به نسل‌های جدید است که باید برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.

وی با اشاره به این که کاستی‌هایی مانند عدم درک تفاوت نسل‌ها و بروز تحولات اجتماعی و فرا نگرفتن زبان گفتگو با نسل جدید موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است، افزود: باید با درک صحیح از زمانه مفاهیم و ارزش‌ها را به هنگام و به روز کرده و با جوانان در میان بگذاریم و با ارائه الگو‌های صحیح و رفتار‌های شایسته، توقع بروز رفتار‌های مناسب را از آن‌ها داشته باشیم.

رحیمی با تاکید بر این که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه علمی و عملی هستیم، گفت: رشد طلاق در استان فارس روند کاهشی دارد و در این زمینه باید از همه مجموعه‌هایی که با تلاش‌های خود زمینه این شرایط را فراهم کردند تشکر کنیم.

استاندار فارس ازدواج آسان را عامل موثری در پیوند جوانان دانست و با بیان این که هزینه‌های سرسام آور مانع از وقوع ازدواج در سنین مناسب شده است، اظهارداشت: باید برای ترویج ازدواج آسان و ارزان و مبتنی بر اصول صحیح دینی تلاش کنیم.

رحیمی با اشاره به این که انسان موجودی مرکب و پیچیده است، تصریح کرد: شناخت و درمان درد‌ها و معضلات روحی و ذهنی انسان ها، امری سخت و پیچیده به شمار می‌رود که نیازمند به کارگیری روش‌های علمی و عاقلانه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که تسهیل ازدواج از وظایف نظام جمهوری اسلامی به منظور گسترش امر ازدواج است، گفت: تلاش‌های خوبی در این زمینه در استان فارس صورت گرفته است که اعطای مجموعاً ۸۰۰ میلیارد تومان وام به حدود ۵۵ هزار نفر از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با اجرای برنامه بهارنکو در زمینه بهبود وضعیت ازدواج و ارائه مشاوره‌های مفید قدم‌های بلندی برداشته است و سپاه و کمیته امداد نیز با تامین جهیزیه زوج‌های تحت پوشش، شرایط را برای ازدواج افراد تسهیل می‌کنند.

استاندار فارس خواستار تدوین برنامه‌های علمی برای تسهیل ازدواج توسط همه دستگاه‌های اجرایی استان شد و تصریح کرد: اردواج سالم باید از درون خانواده‌ها شکل گیرد که در این زمینه آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی که تحت تاثیر روحانیون قرار دارد بسیار مورد هستند.

دکتر رحیمی افزود: باید با جوانان خود با زبان نرم و علمی خیرخواهانه سخن بگوئیم و آموزه‌ها و الگو‌های صحیح را به آن‌ها معرفی کنیم تا فرزندان ما به سبک زندگی صحیح و سالم هدایت شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به دستورالعمل‌های ملی برای دستگاه‌های مختلف در زمینه تسهیل ازدواج، گفت: اقدامات همه دستگاه‌ها در این زمینه مورد ارزیابی و بررسی جدی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/م

جلسه ستاد سازماندهی جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار