غافلگیری باند حرفه ای فیشینگ در پایتخت

پلیس استان مرکزی باند حرفه ای کلاهبرداری فضای مجازی را در پایتخت دستگیر کرد.

غافلگیری باند حرفه ای کلاهبرداری فضای مجازی در پایتخت سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت وگو با  خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از دستگیری باند ۶ نفره کلاهبرداری در فضای مجازی که با تبلیغ شارژ ارزان قیمت در شبکه اجتماعی تلگرام و طراحی یک درگاه جعلی بانک در حدود ۲۱ میلیارد ریال از ۹۴۰ حساب بانکی برداشت غیرمجاز داشتند، خبر داد.

 سرهنگ  سپهوند افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس مشخص شد شاکی در یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام، تبلیغی با موضوع خرید شارژ به صورت نیم بها مشاهده کرده که برای خرید شارژ به درگاه پرداخت بانکی هدایت شده و پس از خرید ناموفق، بعد از گذشت چند ساعت مبلغ ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال از حسابش برداشت شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد : با بررسی فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، ۶ نفر اعضای این باند که در استان تهران سکونت داشتند، شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی، ماموران به تهران اعزام و هر ۶ نفر دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفت، از آنان کشف و توقیف شد.

کشف اطلاعات ۹۴۰ فقره کارت بانکی و ۳۲۱ فقره سیم کارت 

وی اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات ۹۴۰ فقره کارت بانکی و ۳۲۱ فقره سیم کارت کشف شد و با توجه با اسناد و مدارک به دست آمده مشخص شد اعضای این باند حرفه‌ای به این روش در حدود ۲۱ میلیارد ریال از این حساب‌های بانکی برداشت غیرمجاز داشته اند.

 سرهنگ  سپهوند بیان کرد: در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت غیرواقعی و خارج از عرف معمول کذب بوده و کلاهبرداری و برنامه‌ای برای سرقت اطلاعات شهروندان است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.