امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از امضای ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در شورای اداری و توسعه استان که با حضور رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت برگزار شد، اظهار داشت: به کمک مردم و با تشکیل ستاد توسعه مردمی در شهرستان‌ها اعتبارات مصوب شده سفر را جذب خواهیم کرد.

شجاعی افزود: تمام نیرو‌های استان در محیطی آرام مسیر اعتلای استان را در پیش‌گرفته‌اند و این امر باعث شده شرایط برای کار در استان فراهم باشد که نمونه این وحدت را در سیل اخیر مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: به رغم اینکه خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرکز مشترک با کشور ترکمنستان دارد، اما از مزیت مرزی بودن بی‌بهره است، زیرا این بخش غیرفعال است و مصوبه پایانه مرزی پرسه سو لغو شد و همچنین مرزنشینان هم از سهمیه سوخت بهره نمی‌برند.

شجاعی با بیان اینکه سند توسعه استان ظرف ۶ ماهه تهیه و تدوین شد، گفت: در استان در مسیری به جز سند توسعه حرکت نخواهیم کرد.

وی مطرح کرد: حوزه‌های پیشران اقتصادی استان به ویژه بخش کشاورزی و اقتصاد روستایی باید به درستی پیش برود تا موجبات رفاه روستاییان را فراهم آوریم.

شجاعی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به آبادانی کشور دارد، تصریح کرد: نگاه ویژه‌ای به سرمایه اجتماعی که مردم هستند داریم، زیرا مردم در میدان هستند و امروز نیز با اشتیاق برای منافع نظام و همراهی با دولت در مراسم استقبال شرکت کردند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: حضور رئیس جمهور و هیات همراه می‌تواند تحول عظیمی در رشد و توسعه عظیم استان ایجاد کند و با نگاه ویژه دکتر روحانی و دستورات ویژه ایشان در بخش تملک دارایی و سرمایه گذاری بانک‌ها موجب رفع نداشته‌های استان شود.

محمدعلی شجاعی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس دولت گفت: ستاد‌های مردمی توسعه در هر شهرستان تشکیل می‌شود که با حضور ستاد‌ها امیدواریم این رقم جذب و تأمین اعتبار شود.

شجاعی در پایان گفت: طرح توسعه همگام ۸ گنجینه معرفت به میمنت میلاد امام رضا (ع) رونمایی شد تا مسیر توسعه تسهیل شود.
انتهای پیام/ط


حضور رئیس جمهور در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.