فصل تابستان، فصل کار و تلاش و رونق بازار در سردشت

سردشت با دارا بودن بازار‌های محلی و سنتی و بازارچه‌های مرزی با نقاط مختلف گردشگری فصل تابستان خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،خرید‌گردی و گردشگری از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان زیبای سردشت است که علاوه بر فصل تابستان در همه فصول سال به خاطر مسافران و گردشگران، بازاری همیشه پر شور و نشاط و با رونقی دارد.

سردشت همیشه سر سبز و زیبا با دارا بودن بازار‌های محلی و سنتی و بازارچه‌های مرزی با نقاط مختلف گردشگری فصل تابستان خاصی دارد، فصلی که هم مسافر دارد هم بازاری شلوغ و با رونق.

گشت و گذار و خرید برای مسافر یا شهروندی در بازاری که کاسبانش به فکر نان حلال، رعایت انصاف و مشغول کسب و کار هستند، خالی از لطف نیست.

فرماندار سردشت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  اشاره به بازدید دو برابری مسافران از این شهرستان زیبا نسبت به سال گذشته گفت: از ابتدای سال تاکنون در مدت ۱۱۷ روز مجموعا ۱۷۰ هزار نفر با رشد ۱۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از جاذبه‌های گردشگری بازدید و دیدن کرده‌اند.

نخشی‌پور افزود: همچنین در این مدت ۲۱ هزار و ۷۲۸ نفر با رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اقامت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای تابستان تا کنون نیز به مدت ۲۲ روز ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری بازدید و ۲ هزار و ۲۴۰ نفر نیز اقامت داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۶ درصدی داشته است.

فرماندار سردشت بیان کرد: این شهرستان دارای دو بازارچه مرزی با بیش از ۳۰۰ مغازه، ۱۵ فروشگاه بزرگ و در مجموع ۵ هزار واحد کسبی و مغازه است که مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با متخلفین و گرانفروشان در بازار به شدت برخورد می‌شود، اضافه کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، رعایت حال مسافران و گردشگران و مقابله با گرانفروشی و ارزانفروشی بازرسی‌های متعددی از صنوف مختلف انجام شده که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳ هزار بازرسی در سطح شهرستان توسط بازرسین صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/م
 

افزایش گردشگران در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.