استاندار اردبیل:

جایگاه بازار اردبیل برای امر گردشگری تقویت شود

استاندار اردبیل گفت: جایگاه بازار اردبیل برای امر گردشگری تقویت و احیا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در جلسه مطالبه‌گران اصناف و بازار اردبیل گفت: بازار ما باید مرکز خوب گردشگری باشد و شهر اردبیل جایگاه خاص خود را در این زمینه احیا کند که برای تحقق این مهم شرایط و امکانات مورد نیاز باید تامین شود.

وی بیان کرد: ما باید در استان اردبیل بحث و گفتگو را با محوریت توسعه استان گسترش دهیم و بدون واهمه و ترس از این مساله سعی در رفع نواقص کار‌ها و مطلوبیت روند فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

استاندار اردبیل نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به همراه نخبگان در توسعه و گسترش موضوع گفتگو یادآور شد و افزود: قرار است دانشگاه محقق اردبیلی تقویم عملی و اجرایی در این باب تهیه و تدارک ببیند تا ما در مسیر توسعه و ترقی استان بتوانیم اصل گفتگو را بسط و گسترش دهیم.

بهنام جو با قدردانی از اهالی بازار و اصناف که به تقویت این مباحثه و گفتگو کمک می‌کنند، گفت: محور‌های توسعه استان در این جلسات باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و خوشحالیم که امروز اهالی مطالبه‌گر بازار از مجموعه آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی‌ترین بخش توسعه‌ای استان دعوت کردند تا به خواسته‌ها، مطالبات و سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: این جلسات قطعا به هم افزایی بیشتر کمک خواهد کرد و ما با محوریت آموزش و پرورش قادر خواهیم بود توسعه زیربنایی را به شایستگی رقم بزنیم.

استاندار اردبیل تقویت ساختار‌های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه یادآور شد و بیان کرد: مهمترین و تاثیرگذارترین مجموعه در این بخش آموزش و پرورش است که هم در بخش تعلیم و تربیت و هم نوسازی مدارس مدیران موفق ما اقداماتی را انجام دادند تا ما در این حوزه جزو استان‌های برتر و در جایگاه متعالی قرار گیریم.

بهنام جو افزود: این مدیران به شایستگی به وظیفه خود عمل کردند و در شرایط کنونی نوبت همه ماست تا به تقویت مجموعه‌های آموزشی و پرورشی کمک کنیم که در این زمینه همراهی و همکاری خوب خیرین مدرسه‌ساز جای سپاس و قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: ما به حوزه آموزش و پرورش و تاثیرگذاری معلمان در تربیت نسل آینده نگاه فاخری داریم و ضرورت دارد اهالی خیرخواه بازار و اصناف در ساخت و تجهیز مدارس کمک‌کار مسئولان نوسازی و تجهیز مدارس باشند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: ما حق نداریم فضای ناامیدی در جامعه ایجاد کنیم چرا که دشمنان ما دندان طمع تیز کردند تا به پیشرفت کشور ضربه‌ای مهلک وارد کنند و ضرورت دارد با همدلی و همراهی درصدد حل مشکلات حوزه‌های مختلف باشیم و از فرصت طلایی به وجود آمده در حوزه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی استفاده کنیم.

بهنام جو گفت: قطعا این جلسات نه تنها تهدید و آسیبی ندارد بلکه زمینه توسعه همراهی‌ها و همکاری‌ها را فراهم می‌آورد هر چند که ممکن است مطالباتی مطرح شود که یک مدیر باید در برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری خود اجرا و عملیاتی کردن این مطالبات و رفع ایرادات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گره ترافیکی ایجاد شده در هسته مرکزی شهر اردبیل را زیبنده این شهر ندانست و افزود: مجموعه شهرداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با احداث پارکینگ می‌توانند به حل این مشکل و گره کور کمک کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: احداث هتل پنج ستاره در اردبیل از پیگیری‌های جدی است که قطعا با مشارکت سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد که در ساخت این هتل بین‌المللی سازمان همیاری شهرداری‌ها نسبت به انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار اقدام می‌کند که امیدواریم در احداث این هتل سرمایه‌گذاران مشارکت کنند و ما نیز در کنار آورده سرمایه‌گذار با منابع بانکی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

بهنام جو قطعی شدن انتقال پادگان اردبیل را به خارج از شهر یادآور شد و تصریح کرد: قرار است در یک طراحی مناسب میدانی شبیه نقش جهان در محل این پادگان عملیاتی شود تا به توسعه گردشگری این منطقه کمک شود.

رئیس انجمن اسلامی بازار و اصناف استان اردبیل نیز با اشاره به جلسات متعدد مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: ما با دعوت از مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی و نمایندگان سعی داریم تا خواسته‌ها و مطالبات و دغدغه‌های مردم را مطرح کنیم.

سعید ایرانی جم با قدردانی از عنایت ویژه استاندار اردبیل به بازاریان و اصناف به حضور مکرر در جلسات این مجموعه خاطرنشان کرد: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی سرعت پیگیری‌ها و کار‌های اجرایی خود را با استاندار تنظیم کنند تا یک اتفاق و تحول عظیم در مسیر توسعه استان اردبیل رقم بخورد.

وی ضرورت احیا و مرمت خانه‌های تاریخی در اردبیل را یادآور شد و گفت: نباید این خانه‌ها به حال خود رها شوند چرا که این بنا‌ها دارای ارزش و اهمیت تاریخی است و باید به احیا و بازسازی آن‌ها کمر همت ببندیم.

انتهای پیام/ح

ضرورت احیا و مرمت خانه‌های تاریخی در اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار