۳۵ میلی متر بارندگی در سراوان

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه بارش‌های فصل مونسون هند در جنوب شرق کشور، ۳۵ میلی متر باران در دو ایستگاه بارانسنجی «اسلام آباد» و «اسفندک» سراوان بارید.

۳۵ میلی متر بارندگی در سراوانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: همچنان موج قوی سامانه آب و هوایی مونسون هند در گرمترین روز‌های سال در جنوب شرق کشور فعال است که بارش‌های خوبی در ایستگاه‌های بارانسنجی استان به ارمغان آورده است.

وی افزود: در شبانه گذشته از ایستگاه‌های بارانسجی شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و خاش بارندگی گزارش شده که بیشینه بارش‌ها با مقدار ۳۵ میلی باران در ایستگاه‌های بارانسنجی «اسلام آباد» و «اسفندک» سراوان ثبت شده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عصر دیروز و دیشب در «دشتوک» سراوان نیز ۲۰ میلی متر باران باریده است، ادامه داد: این بارش‌ها در برخی نقاط منجر به پرآب شدن رودخانه‌های محلی شد.

دیانتی گفت: از زمان فعالیت سامانه همرفتی تا امروز بارندگی‌های خوبی از ایستگاه‌های بارانسجنی شهرستان‌های، خاش، سراوان، مهرستان، سیب سوران و سرباز گزارش شده است.

وی در ادامه با اشاره به خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود همچنان تا سه روز آینده رشد ابر‌های همرفتی، ریزش‌های رگباری، تندباد‌های موقت و صاعقه در برخی نقاط نیمه جنوبی، جنوب شرق و بخشی از نواحی مرکزی استان ادامه داشته باشد، انتظار می‌رود بارش‌ها در عصر‌ها و اوایل شب‌ها روی دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ماهیت ریزش‌های رگباری، احتمال جریان یافتن روان آب، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی وجود دارد. همچنین توصیه می‌شود مردم عزیز در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

بارش باران در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار