اخبارحوادث امروز بیست و چهارم تیرماه ۹۸؛

کشف محموله میلیاردی برنج قاچاق در سمیرم /کلاهبرداری از واحدهای صنفی در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و چهارم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز بیست و چهارم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله میلیاردی برنج قاچاق در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی" فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید "رئیسیان" شهرستان "سمیرم" حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.
وی گفت: این خودرو‌ها حامل ۴۵ تن برنج خارجی بودند که رانندگان مدارک گمرکی مربوطه را ارائه ندادند و کامیون‌ها و هر ۲ محموله متوقف شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ راننده در این رابطه اظهار داشت: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان تصریح کرد: نیروی انتظامی با هرگونه تخلف در حوزه قاچاق کالابرخورد می‌کند که در این خصوص با مشارکت و تعامل مردمی می‌توان اقدامات موثرتری انجام داد.
 

کلاهبرداری از واحدهای صنفی در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت:در پی وصول اخباری مبنی براینکه افرادی با مراجعه به واحد‌های صنفی و ارائه مدارک جعلی خود را مامور یکی از اداره‌های دولتی معرفی و کلاهبرداری می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: این افراد از واحد‌های صنفی بازرسی و در صورت کشف کالای قاچاق قبض جریمه صادر و مبلغ جریمه را به صورت نقدی دریافت می‌کرده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی موفق شدند هر ۲ متهم را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ ترکیان اضافه کرد: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به ۶۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۶ واحد صنفی با شگرد معرفی خود به عنوان ماموران یکی از ادارت دولتی و تهیه اسناد جعلی اعتراف کردند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست، فریب ظاهر شیک و فریبنده افراد کلاهبردار را نخورید و در صورت مواجه شدن با این افراد با پلیس تماس و موضوع را اعلام کنید.
 

سارق دوربین‌های مداربسته دستگیر شد

سرهنگ "محمدحسین باباکلانی" فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از کارگاه، بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یک سری کار‌های تخصصی سارق شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد:‌متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس به سرقت دوربین‌های مدار بسته از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست:هشدار‌های انتظامی را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

غرق شدگی ۲ سرنشین خودرو سوناتا پس از سقوط به کانال آب اشترجان

 
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر فولاد شهر گفت: بامداد امروز خودروی سوناتا حامل سه سرنشین دختر ۱۶، ۲۵ و ۲۶ ساله پس از خارج شدن از تونل شهر دیزیچه به سمت اصفهان به دلیل آشنا نبودن مسیر از جاده منحرف شده و به داخل کانال آب اشترجان سقوط کرد.

عباس ابدالی افزود: جسد دو سرنشین این خودرو که در کانال آب غرق شده بودند با کمک کشاورزان از آب خارج شد و سرنشین دیگر که دختری ۱۶ ساله بود هم به بیمارستان منتقل شد.
 

کشف و ضبط دستگاه تولید ارز دیجیتال در کاشان

سرهنگ علی پورکاوه فرمانده انتظامی کاشان گفت: ماموران این فرماندهی روز گذشته موفق شدند این تعداد دستگاه تولید ارز دیجیتال را از واحدی تولیدی که در ۸ کانکس به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل‌های شبکه و برق را کشف و فرد متخلف را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ علی پورکاوه ارزش این دستگاه‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این محموله از نقاط مختلف کشور به صورت قاچاق وارد شده و به دلیل مصرف بالای انرژی در کشور تولیدکننده مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: افراد سود جو این دستگاه‌ها را بصورت مستعمل خریداری کرده و بصورت غیرقانونی با قیمت‌های بسیار بالا به متقاضیان می‌فروشند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار