افزایش رشد اقتصادی چین در نیمه اول سال ۲۰۱۹

دیوان ملی آمار چین امروز دوشنبه از افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به رغم تنش‌های تجاری با آمریکا خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوان ملی آمار چین امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با رشد ۶.۳ درصدی همراه بوده است.

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۲۰۱۹ رشد تولید ناخالص داخلی چین با رسیدن به ۶.۳ درصد، ۴۵ هزار میلیارد و ۹ میلیارد دلار بوده است. همچنین در سه ماه دوم سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی چین با سرعت اندکی افزایش یافته و از ۶.۲ درصد در سه ماه اول به ۶.۴ درصد در سه ماه دوم رسیده است که پایین‌ترین سرعت رشد اقتصادی از سال ۱۹۹۲ در چین است.

چین در حالی با رشد تولید ناخالص داخلی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ همراه بوده است که تحت تاثیر تنش‌های تجاری با آمریکا، تا حدودی با فشار مواجه بوده است.

از ژوئن سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرد تا کسری تجاری خود را جبران کند. هفته گذشته، واشنگتن تعرفه‌های دیگری بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین اعمال کرد. چین نیز تاکنون بر ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار