رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد؛

سرمایه گذاری ۱۸۰هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در قزوین گفت: در کشور بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه گذاری شده است که باید با کاهش بوروکراسی این وضعیت بهتر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از مجتمع اقامتی در بوستان ملی باراجین در جمع خبرنگاران گفت:در حال حاضر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری کشور سرمایه گذاری شده است و باید سهم خود در جی دی پی را از سه درصد به شش درصد افزایش دهیم.

مونسان افزود: برای تحقق آن به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمندیم.

مونسان در ادامه گفت: یکی از معضلات امروز کشور بروکراسى‌ها در بخش‌های مختلف خصوصا سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: در درون سازمان ما مسیر‌ها را بسیار کوتاه کردیم، اما ناچار ١٧ تا ١٨ استعلام از دستگاه هاى مختلف این مسیر را طولانی مى کند که البته دولت تدبیراتی را اندیشیده است که این مسیر کوتاه‌تر شود.

معاون رییس جمهور افزود: در حوزه گردشگری در این مدت، زمان اخد مجوز‌ها را از ٧ ماه به حدود یک تا ٢ ماه رسانده ایم و در تلاش هستیم که این مدت زمان هم کاهش یافته و امور تسهیل شود.

وی یان کرد: فرآیند‌ها باید کوتاه شود تا کار تسریع شود، در حوزه گردشگری از ۸ ماه به دو ماه رسیده که باید باید ۱۰ روزه شود.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: در سفر به قزوین در صدد شناسایی ظرفیت‌های استان هستیم تا کمک کنیم گردشگری این منطقه متحول شود.

وی افزود: این منطقه در کنار بنا‌های تاریخی از چشم انداز‌های خوبی برخوردار است که باید کمک کنیم کردشگری استان متحول شود.

مونسان تصریح کرد: نزدیکی به تهران یک ظرفیت خوب برای استان است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: در استان قزوین در بخش گردشگری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که باید بیشتر شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگرى کشور: این که قزوین هنوز هتل پنج ستاره ندارد واقعا جای تعجب است و در شان قزوین نیست، امیدواریم با کمک آقاى استاندار گردشگری در استان قزوین را متحول کنیم.

انتهای پیام/ک

سفر معاون رییس جمهور به قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار