کلنگ زنی ۹۷۰ واحد مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در آذربایجان غربی

همزمان با سومین روز از هفته بهزیستی ۹۷۰ واحد مسکن در آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سعید فریور مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: امروز همزمان با سومین روز از هفته بهزیستی ۹۷۰ واحد مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت در مناطق مرزی و روستایی این سازمان کلنگ زنی می‌شود.
 
فریور با اظهار اینکه در ساخت واحد‌های مذکور سپاه نیز مشارکت دارد، افزود: براساس تفاهم نامه عقد شده از طرف سازمان بهزیستی استان ۷ میلیون تومان و سپاه ۸ میلیون تومان اعتبار برای احداث واحد‌ها اختصاص یافته است. همچنین ۲۰ هزار فقره تسهیلات بانکی به ارزش ۴۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و باز پرداخت ۱۵ ساله با ضمانت زنجیره‌ای در نظر گرفته شده است؛ که امروز بصورت نمادین در روستای آیدین لو شهرستان ارومیه با حضور مسئولین سپاه و سازمان بهزیستی کلنگ زنی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در اولین روز از هفته بهزیستی نیز ۱۱۶ واحد مسکن به بهره برداری رسید؛ که برای احداث آن‌ها مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طرف بهزیستی هزینه شده بود.
 

مدیرکل سازمان بهزیستی با بیان اینکه هفته بهزیستی امسال با شعار به زیستن در گام دوم: شفافیت، توانمند سازی، ارتقای سلامت اجتماعی از ۲۲ ماه جاری آغاز شده و تا ۲۸ تیرماه ادامه خواهد داشت؛ گفت: تقدیر از خیران که همیشه یار و یاور سازمان بهزیستی هستند، برگزاری مسابقات ورزشی ویلچر رانی، ارائه خدمات رایگان در کلیه مراکز، اجرای نمایش‌های خیابانی با هدف آگاه سازی از طرف معاونت توانبخشی و پیشگیری، اجرای برنامه‌ها در مهد‌های کودک، اجرای برنامه‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های معلولین و عطر افشانی مزار شهدا از مهمترین برنامه‌های سازمان در هفته بهزیستی می‌باشد.

 

افزایش مستمری خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان ۸۰ هزار و ۱۵۶ خانوار شامل ۳۴۸ هزار و ۲۱۵ نفر از خدمات مختلف سازمان بهره مند می‌شوند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۷۱۶ خانوار مستمری بگیر می‌باشند، اظهار کرد: تاکنون تمامی مستمری بگیران این سازمان که دارای یک معلول بودند از مستمری بهرهمند می‌شدند که از مرداد ماه سالجاری به ازای تعداد اعضای خانواده مستمری خواهند گرفت.

فریور گفت: با این افزایش میزان دریافتی مستمری بگیران با در نظر گرفتن مستمری هدفمندی یارانه ها، برای خانواده‌های تک نفره ۱۶۱ هزار تومان، دونفره ۲۷۵ هزار تومان، سه نفره ۳۶۰ هزار تومان، چهار نفره ۴۶۶ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۵۴۲ خانوار نیز از طریق هدفمندی یارانه‌ها از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند و ۱۰ هزار و ۵۰۶ خانوار نیز پشت نوبت برای دریافت مستمری می‌باشند.

فریور همچنین اظهار کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی در سطح استان دارای یک هزار و ۴۰۷ مرکز می‌باشد که خدمات مختلفی در زمینه‌های مشاوره، توانبخشی، درمان و بازتوانی معتادان، نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و خیابانی، توانبخشی و نگهداری سالمندان، درمان بیماران روانی مزمن، حرفه آموزی معلولان، خانه سلامت دختران و زنان و مشاوره ژنتیک به افراد تحت پوشش و مراجعین ارائه می‌دهد.

 

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.