مرمت قلعه والی ایلام به پایان رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از اتمام کار مرمت قلعه والی شهر ایلام خبر داد.

مرمت قلعه والی ایلام به پایان رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: مرمت قلعه والی ایلام (موزه مردم شناسی) با اعتبارات ملی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل به پایان رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی که جهت مرمت قلعه والی (موزه مردم شناسی) شهر ایلام صورت گرفت شامل برداشت و اجرای مجدد آجر فرش اطراف قلعه و حیاط پایین، بند کشی آجرفرش اطراف قلعه و حیاط پایین، مرمت کنگره‌های ورودی راه‌پله‌ها، مرمت و بازسازی اورسی ها، خرید مصالح، خرید آجر‌های فیروزه‌ای ۱۵۰۰ عدد، تعمیر بخش‌های آسیب دیده فنس پشت قلعه و رنگ آمیزی، برداشت و اجرای مجدد بند کشی دیوار‌ها و پشت بام بود.

شنبه زاده بیان کرد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام است که مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی استان است که نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

وی اضافه کرد: قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت ۱۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ ۷۶/۹/۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ د

اتمام مرمت قلعه والی شهر ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.