رابطه مصرف قند و شکر با سرطان

محققان فرانسوی طی یک پژوهش دریافتند مصرف شکر حتی اگر اندک باشد، ریسک بروز انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف حتی یک لیوان چای شیرین یا یک لیوان آبمیوه ریسک بروز سرطان در افراد را افزایش می‌دهد.

محققان دانشگاه سوربن فرانسه در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند، مصرف روزانه قند و شکر حتی اگر به مقدار اندک باشد ریسک بروز تمام سرطان‌ها را ۱۹ درصد افزایش می‌دهد.

این پژوهش ۱۰۰ هزار نفر را تحت بررسی قرار داده و تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از آن به خوبی نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین تا چه حد ریسک بروز سرطان و دیگر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

محققان فرانسوی در پی شیوع بی رویه سرطان میان جوانان و حتی کودکان پژوهشی را انجام دادند که نتیجه آن تأکید می‌کند، افراد مصرف قند، شکر، نوشیدنی شیرین و شیرینی را محدود کنند.

حتی یک لیوان چای شیرین شما را مبتلا به «سرطان» می‌کند

نیکولای پتروسکی، محقق دانشگاه فلیندرز در استرالیا می‌گوید: باور مردم بر این است، نوشیدنی‌هایی که به اسم طبیعی در فروشگاه‌ها به فروش می‌روند سالم‌تر هستند؛ این تصور کاملا غلط است و نوشیدنی‌های این چنینی حاوی مقادیر زیادی شکر هستند که نه تنها ریسک بروز انواع سرطان را افزایش می‌دهند، بلکه با اضافه‌وزنی که در پی مصرف آن‌ها پدید می‌آید، بیماری‌های قلبی و دیابت را به بار می‌آورند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

حتی یک لیوان چای شیرین شما را مبتلا به «سرطان» می‌کند

برچسب ها: اخبار سلامت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۰:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۸
چرا ادم های قدیم در گذشته در مصرف شکر و قند نسبت به امروز رعایت نمی کردن
هیچ خبری از سرطان نبود
مگر هر چه اجنبی ها گفتن باید باور کنیم
Canada
امیرحسین مهدیزاده
۱۹:۱۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام.
بد نیست یک نگاه به امار مصرف سرانه قند و شکر ( مخصوصا در ایران) بیاندازید. مصرف سرانه شکر یک ایرانی: 30 کیلوگرم است ( 6 برابر متوسط مصرف جهانی). مصرف از یک قرن پیش تا کنون بالاتر از 100 برابر شده. در گذشته تشخیص سرطان سخت بود یا ناشناخته. عوارض شکر تنها گفته اجنبی ها نیست. گفته دکترهای خودمان هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۹:۲۸ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سموم سفید : شکر ، نمک، آرد، قند
آخرین اخبار