اعلام نیاز اداره کل انتقال خون استان یزد در تابستان

مسئول دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون یزد گفت: مراکز اهدای خون استان یزد در فصل تابستان نیز همه روزه پذیرای هم استانی‌های عزیز است.

رویین تن مسئول دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: بدنبال کاهش تعداد مراجعین به مراکز اهدای خون در فصل تابستان و نیز افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در استان از شهروندان تقاضا می‌شود برای اهدای خون در این فصل نیز ما را همراهی نمایند.

رویین تن افزود: در حال حاضر بیشترین نیاز گروه‌های خونی استان مربوط به گروه‌های خونی o مثبت و منفی و A مثبت است.

وی با بیان اینکه آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون خود را اهدا کنند گفت: داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵) و حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم از جمله شرایط اهدای خون است.

شهروندان می‌توانند جهت اهدای خون از ساعت ۸ صبح ال ۱۳:۳۰ مراجعه کنند همچنین پایگاه انتقال خون میدان ابوذر از ساعت ۸ صبح الی ۱۸:۳۰ فعالیت میکند.

رویین تن خاطرنشان کرد: در سه ماه اول سالجاری ۱۳۶۵۲ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۱۰۴۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۴/۳ درصد افزایش اهدای خون داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه از بین اهداکنندگان خون در استان ۹۷/۲ درصد مرد و ۲/۸ درصد زن بوده اند عنوان کرد: از این تعداد اهداکننده ۶۵/۸ مستمر (دوبار در سال) و مابقی از اهداکنندگان باسایقه یا برای بار اول خون اهدا کردند.

انتهای پیام/ص

نیاز سازمان انتقال خون در تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار