اختصاص بیش از ۳ میلیارد تومان به خسارت دیدگان سیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخصیص ۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به خسارت دیدگان سیل ۹۸ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به تخصیص ۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به خسارت دیدگان سیل ۹۸ در این شهرستان، اظهار کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان آن تسهیلات بلاعوض و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان آن نیز تسهیلات کم بهره با نرخ ۴ درصد برآورد شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبلغ تسهیلات به ازای هر هکتار زمین زراعی و باغی با خسارت ۱۰۰ درصد ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و برای هر راس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض و ارزان قیمت و برای دام سنگین ۳ میلیون تومان است.

به گفته وی با تشکیل کارگروه، تعداد ۲۴۲ پرونده در زمینه‌های باغی، دام و طیور، شیلات و زنبور عسل بررسی و در دستور پرداخت قرار گرفته است.

رحیمی بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت در حال پرداخت است، ولی تسهیلات بلاعوض نیاز به مصوبه کارگروه استانی دارد، که هنوز تشکیل نشده و در صورت تشکیل و تصویب نهایی پرونده متقاضیان، از محل اعتبارات دولتی مصوبه شماره ۸۱۵۹/۵۶۴۳۸ه مورخ ۳۱ فروردین ماه سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به روند تشکیل پرونده متقاضیان افزود: پس از خود اظهاری بهره بردار مبنی بر خسارت، کارشناسان شهرستانی و اعضای کارگروه متشکل از کارشناس فرمانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایر و نظام صنفی از زمین مورد نظر بازدید و پس از تایید در کمیته تخصصی (کارگروه شهرستانی)، متقاضیان تسهیلات بلاعوض به کمیته استانی ارجاع و متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت نیز در سامانه سجاد ثبت نام می‌شوند.

انتهای پیام/چ

اختصاص تسهیلات به خسارت دیدگان سیل

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار