شرکت بیش از ۲ میلیون اثر در جشنواره پرسش مهر دانش آموزی

مراسم تجلیل از برگزیدگان نوزدهمین پرسش مهر با حضور معاون اول رئیس جمهور و شرکت بیش از ۲ میلیون اثر برگزار شد.

شرکت بیش از ۲ میلیون اثر در جشنواره/ طرح مسائل اساسی در پرسش مهر دانش آموزیبه گزارش  خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نوزدهمین کنگره پرسش مهر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،‌ سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان که در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم شرکت‌کنندگان در رشته‌های هنر‌های نمایشی ۳۹ هزار و ۹۷۵ نفر، در هنر‌های آوایی یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۱۶۷ نفر، در هنر‌های تجسمی ۶۶۹ هزار و ۵۶۲ نفر، در رسانه و فضای‌مجازی ۴۶ هزار و ۷۳۸ و در حوزه ادبی و پژوهشی ۳۳۳ هزار و ۲۹۷ نفر بودند. از این تعداد ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده این دوره از کنگره شدند.

در ادامه  این مراسم علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خدا را شاکریم که قطار فرهنگی پرسش  به ایستگاه ۱۹ رسیده است و طلایه داران این فرصت فرهنگی، امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی از چند جهت اهمیت بیشتری دارد از جمله آنکه روحیه پرسش‌گری را افزایش می دهد و همچنین طرح مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه را مطرح می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: نوزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری یا تاکید بر نیازهای اساسی جامعه در روز اول مهر با حضور ریاست اول جمهور آغاز شد.

خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری در جریان سازی های فرهنگی

کاظمی بيان کرد: خلق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری برای اثرگذاری در جریان سازی های فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان و حس مسئولیت پذیری از کارکردهای پرسش مهم این کنگره  است.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش به ویژه معاونت پرورشی با همکاری تمام معاونان دستورالعمل و فراخوان عمومی را تهیه و این جشنواره را در بین دانش آموزان و معلمان در چهار سطح ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و معلمان در نظر گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم ۱۶ محور و در سطح معلمان ۱۵ محور در مدارس داخل و خارج کشور در نظر گرفته شد.

کاظمی بيان کرد: دومیلیون و ۲۲۱ هزار اثر از دانش آموزان و معلمان داخل و خارج کشور‌ در طرح پرسش مهر شرکت کردند همچنین در بخش فرهنگی ۳۸۰ هزار یک میلیون اثر دریافت کردیم کهاز این تعداد، ۲۵۱ اثر انتخاب شدند که امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار