تجهیز هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری

معاون مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نصرت اله نیکو معاون مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد استانی هماهنگی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی در مناطق مختلف استان در قالب ۴۵ طرح به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

نیکو افزود: همچنین طی این مدت ۱۹۸ پروژه آبیاری نوین درسطح پنج هزار و ۱۵۲ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰ هزار هکتار مصوب سفر ریاست جمهوری در اجرای سامانه نوین آبیاری تاکنون ۱۷ هزار و ۱۸هکتار در قالب ۵۷۱ پروژه سامانه نوین آبیاری به اتمام رسیده است.

به گفته‌ی وی، از مجموع طرح‌های مصوبه ۲۰ هزار هکتار ۲۹۸۲ هکتار باقی مانده و در دست اجرا است.

معاون مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: سمهیه ملی اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری ۵ هزار و ۹۵۰ هکتار پیش بینی شده است.

نیکو؛ تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات و کافی اعتبارات مورد نیاز طرح، افزایش و ثبات نداشتن قیمت لوله و اتصالات را از مهمترین مشکلات موجود در روند توسعه سامانه‌های نوین آبیاری ذکر کرد.

وی همچنین خواستار مشارکت کشاورزان در پرداخت به موقع سهم مشارکت بهره برداران در زمینه سرمایه گذاری مورد نیازطرح‌های آبیاری نوین شد.

انتهای پیام/ک

اجرای ۴۵ طرح  سامانه نوین آبیاری در قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار