نشست هم افزایی دانشگاه و صنعت در حوزه آب، محیط زیست و کشاورزی در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

زندیه، معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛هدف از برگزاری این نشست را افزایش ارتباطات بین صنعت و دانشگاه و جامعه، نیاز سنجی، تدوین و اجرای طرح‌های پژوهشی برای حل مشکلات و چالش‌ها موجود در حوزه آب، محیط زیست و کشاورزی بیان کرد.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری در این نشست علمی گفت: آموزش و تربیت نیروی انسانی از ماموریت‌های دانشگاه است و در شرایط فعلی حضور دانشگاه در فعالیت‌های مرتبط با جامعه و صنعت ضروری است.

مسعود برومند اضافه کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت دانشگاه باید دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و صنایع نیاز‌ها خود را دقیق برای دانشگاه تعریف و برای انجام آن برنامه ریزی کنند.

نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فن آوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت: استان قزوین در بخش صنعت و کشاورزی توسعه پیدا کرده است و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین پتانسیل خوبی در موضوعات فنآورانه دارد و میتواند در انتقال فن آوری‌های مورد نیاز بخش‌های مختلف موثر باشد.

نادر قلی ابراهیمی اضافه کرد: باتوجه به تغییرات آب و هوایی که در دنیا اتفاق افتاده است، مسئله آب و از دست رفتن منابع آب، محیط زیست و آلودگی‌های مربوط حائز اهمیت است.

وی افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی می تواند نسبت به برند سازی و توسعه فن آوری‌ها، استفاده از انواع فن آوری‌ها در زندگی مردم تاثیر گذار باشد و اشتغال و معیشت مردم را افزایش دهد.

ابراهیمی افزود:  معاونت علمی و فن اوری از همه ایده‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپی و شتاب دهنده‌ها در جهت توسعه فن آوری برای خدمت به کشور حمایت میکند.
انتهای پیام/

دورهمی فعالان صنعت و دانشگاه در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین 

برچسب ها: اخبارعلمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.