لزوم صرفه جویی در مصرف آب / ایلام جزو استان‌های پرمصرف آب

مدیرعامل آبفای استان ایلام اعلام کرد: مصرف آب در شهر ایلام خیلی بیش‌تر از میانگین کشوری است.

لزوم صرفه جویی در مصرف آب / ایلام جزء استان‌های پرمصرف آب

مظاهری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،به مصرف بالای آب در مناطق شهری استان ایلام اشاره کرد و گفت: مصرف زیاد آب در مناطق شهری این استان موجب شد تا استان در رده استان‌های با مصرف بالای آب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایلام اکنون در رده پنجم استان‌های با مصرف بالا قرار دارد، افزود: در شهر ایلام ماهانه بیش از یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۸۱۰ متر مکعب مصرف می‌شود که نیاز است مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی به قطعی آب در برخی ساعت در مناطقی از شهر ایلام اشاره کرد و افزود: باتوجه به دستورالعمل وزارت نیرو هیچ گونه برنامه قطع آب در استان نداریم و این قطعی‌ها ناشی از فرسودگی و حوادث احتمالی از جمله شکستگی لوله‌های انتقال آب است.

وی همچنین به قطعی آب در اواخر شب در مناطق مرتفع ایلام اشاره کرد و گفت: به دلیل حجم بالای مصرف آب در شهر ایلام و نیاز ضروری به مخازن ذخیره آب، خروجی مخازن برای ساعاتی که این مخزن‌ها پر شوند بسته می‌شود.

وی احداث مخازن جدید برای کنترل فشار آب و جلوگیری از قطعی آب در ساعات پایانی روز را از اولویت‌های آب و فاضلاب برشمرد و ادامه داد: بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این مخازن مورد نیاز است که در صورت تامین اعتبار عملیات احداث آن‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۷ هزار مشترک شهری از خدمات آب شرب لوله کشی استان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ه

ضرورت صرفه جویی در مصرف آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.