حاجی زاده:

سیل بند‌ها خوزستان وضعیت خوبی ندارند

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان از وضعیت نامناسب سیل بند‌ها در برخی نقاط استان انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان در استانداری با اشاره به وضعیت فعلی سیل بند‌ها در مناطق سیل زده گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها سیل بند‌ها وضعیت خوبی ندارند، اگر امسال سال آبی کمتر از نرمال نیز باشد در برخی سیل بند‌ها دچار مشکل می‌شویم.

وی اظهار داشت: باید از هم اکنون روند ترمیم و احداث سیل بند‌ها با جدیدت پیگیری شود.

حاجی زاده با اشاره به تلاش و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح و شرکت‌های دولتی و خصوصی در کاهش خسارات سیل تصریح کرد: خوشبختانه پس از خارج کردن اراضی کشاورزی از زیر آب، کشت در منطقه شروع شده و شلتوک کاری نیز صورت گرفته که موجب نشاط و امید بعد از خسارات گسترده سیل شده است چراکه پس از تمام شدن سیل اولویت مردم منطقه شروع کشت بود.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: برنامه ریزی کشت محصولات تابستانه با همکاری سازمان آب و برق به خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اعتبار بلاعوض اختصاص یافته به بخش کشاورزی ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: پرونده‌های تشکیل شده باید توسط پژوهشگاه هوا فضا تأیید شود، اما خیلی از آن‌ها رد شده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

حاجی زاده با تشریح اقدامات استان در مناطق سیل زده بیان کرد: با برنامه ریزی دقیق سازمان برنامه ریزی استان نقدینگی تا حدی تأمین شده و در بخش‌های دیگر هماهنگی‌ها موجب شد کمک خوبی از شرکت نفت و بنیاد مستضعفان دریافت کنیم.

وی اذعان داشت: همچنین ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی برای مناطق سیل زده استان تأمین شده که تاکنون سه هزار بسته توزیع شده است.

حاجی زاده با اشاره به زمین لرزه مسجدسلیمان بیان کرد: متأسفانه مسجد سلیمان یکی از پر خطر‌ترین مناطق ما در بحث رانش زمین است که با توجه به زمین لرزه اخیر وضعیت آن آسیب پذیر‌تر شده است و نیاز به اقدامات عاجل دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ پس لرزه پس از زمین لرزه ۵.۷ ریشتر در مسجدسلیمان به وقوع پیوست گفت: این زمین لرزه‌ها بین ۲.۱ ریشتر تا ۴.۱ ریشتر بودند که از سه گسل لهبری، مسجدسلیمان و گسل رامهرمز ایجاد شدند.

انتهای پیام/گ

لزوم ترمیم سیل بند‌ها

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار